IE رایج‌ترین ابزار در سیستم‌عامل ویندوز شناخته شد

internetexplorer_large_verge_medium_landscape - Copyکمیته رکن چهارم – مرورگر اینترنتی Internet Explorer مایکروسافت به عنوان رایج‌ترین ابزار سال ۲۰۱۴ میلادی در سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت برگزیده شد.به گزارش وبسایت Itp، لیست رایج‌ترین ابزار و بخش‌ها در سیستم‌عامل ویندوز را مرکز امنیتی ESET در گزارشی با عنوان «بهره‌برداری از  ویندوز در ۲۰۱۴» منتشر کرد و در آن توضیح داد تعداد حملات سایبری به اجزا و بخش‌های ویندزو مایکروسافت سال به سال افزایش می‌یابد.

۲۰۱۴ برای کاربرانی که از مرورگر Internet Explorer استفاده می‌کردند سال سختی بود، زیرا مایکروسافت طی این دوره زمانی دو برابر بیشتر از سال ۲۰۱۳ حفره امنیتی در این مرورگر اینترنتی کشف کرد.

مهم‌ترین و بزرگترین آسیب‌پذیری شناسایی شده در IE طی سال گذشته حفره Unicorn بود که به هکرها امکان می‌داد از راه دور کدهای مورد نظر خود را روی رایانه منتشر کنند که سیستم Enhanced Protected Mode(EPM) در مرورگر اینترنتی IE ۱۱ این اتفاق را باعث می‌شد.

البته نرم‌افزار امنیتی رایگان مایکروسافت موسوم به Enhanced Mitigation Experience Toolkit(EMET) توسط بسیاری از کارشناسان و متخصصان امنیتی به عنوان ابزاری کارآمد برای برقراری ایمنی کامل در رایانه‌ها معرفی شد.

با این وجود اقدامات مایکروسافت برای توسعه و بهبود وضعیت مرورگر اینترنتی ۲۰ ساله خود را مورد ستایش قرار داد.

منبع : همکاران سیستم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.