عرضه عمومی سرویس مانیتورینگ ابری Cloud Platform گوگل

Google-Cloud-Platform1 - Copyکمیته رکن چهارم – شرکت گوگل سال گذشته مرکز ارایه خدمات پردازش ابری Stackdriver را خریداری کرد.به گزارش وبسایت Techrunch با گذشت چند هفته گوگل نسخه بتا از سرویس مانیتورینگ ابری خود را مبتنی بر فناوری Stackdriver به طور اختصاصی عرضه کرد و هم‌اکنون که ۸ ماه از آن اتفاق می‌گذرد، تمام کاربرانی که از سرویس Cloud Platform استفاده می‌کنند می‌توانند نسخه جدید این سرویس را در اختیار بگیرند.

همان‌طور که از Cloud Monitoring گوگل مشخص است، این سرویس به توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها امکان می‌دهد به تمام معیارهای عملکرد خود، ظرفیت‌ها و آخرین داده‌های به‌روز شده مخصوص ابزار خود مبتنی بر سیستم‌های App Engine، Compute Engine، Cloud Pub/Sub و Cloud SQL گوگل دسترسی داشته باشند.

ابزار جدید همچنین می‌تواند بسیاری از ابزارهای متن‌باز که مبتنی بر سرویس‌های مذکور اجرا می‌شوند را نیز مانیتور کند که از جمله آنها می‌توان به MySQL، Nginx، Apache، MongoDB، RabbitMQ و … اشاره کرد.

زمانی که در سیستم مشکلی ایجاد شود، سرویس Cloud Monitoring می‌تواند از طریق ارسال پست الکترونیکی، پیامک و PagerDuty یا در تالارهای گفت‌وگوی Slack، Campfire یا HipChat به شما خبر دهد.

توسعه‌دهندگان ابزارها همچنین می‌توانند معیارهای سنجش خود را به سیستم API گوگل بیافزایند و آنها را با معیارهای اصلی که به صورت پیش‌فرض در Cloud Monitoring ارائه شده است ادغام کنند.

منبع : همکاران سیستم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.