توصیه‌های گوگل برای حفظ امنیت آنلاین شما

M_Id_468388_Google_incکمیته رکن چهارم – شرکت گوگل که حالا کمتر کسی در دنیای دیجیتال وجود دارد که از محصولات آن استفاده نکند، نکاتی برای حفظ امنیت شما در دنیای مجازی منتشر کرده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از آی تی‌ اس‌ ان گوگل تلاش می‌کند تا به کاربران بیاموزد چگونه امنیت آنلاین خود را حفظ کنند. نکاتی که گوگل مطرح کرده است را بار‌ها برای شما عزیزان تکرار کرده‌ایم، اما این بار از زبان گوگل آن‌ها را بشنوید.

۱. پسوردی قوی‌تر از password بسازید

شاید به نظر شما بدیهی به نظر برسد اما ممکن است از پسوردهایی که عده‌ای برای حساب‌های خود انتخاب می‌کنند شگفت زده شوید. کلماتی مانند password و اعدادی مانند ۱۲۳۴۵۶ واقعا پسوردهای فاجعه‌ای هستند. فراموش نکنید که باید برای حساب‌های مختلف، پسوردهای متفاوت بگذارید. می‌توانید از نرم افزارهای مدیریت پسورد در این زمینه هم کمک بگیرید.

۲. هکر‌ها را مایوس کنید

اگر از سیستم تایید دو مرحله‌ای استفاده کنید، گام بزرگی در مایوس کردن هکر‌ها برداشته‌اید. سیستم تایید دو مرحله‌ای یعنی برای ورود به حساب دو مرحله وجود دارد، مرحله اول پسورد و مرحله دوم یک کد که به گوشی شما ارسال می‌شود. در نتیجه هکری که به گوشی شما دسترسی نداشته باشد نمی‌تواند وارد حساب شما شود.

۳. مراقب وسایل خود باشید

برای گوشی، تبلت و لپ‌تاپ خود حتما رمز ورود انتخاب کنید و مطمئن باشید همین کار ساده بسیاری از مواقع شما را نجات خواهد داد.

۴. سریع دست به کار شوید

گوگل از شما می‌خواهد هر جا که دیدید مورد مشکوکی وجود دارد، مثلا یوتیوب، سریعا پرچم را آنجا بالا ببرید تا گوگل آن را بررسی کند. منتظر نمانید تا دیگران این کار را انجام دهند. با این کار، خودتان و دیگران را نجات می‌دهید.

۵. مرورگر خود را همیشه آپدیت کنید

آپدیت کردن دائمی همه محصولات ساده نیست و زمان می‌برد اما آپدیت کردن مرورگر یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید رعایت کنید چرا که مرورگر‌ها دروازه ورود شما به اینترنت هستند. مرورگرهای قدیمی ممکن است نقاط ضعفی داشته باشند که هکر‌ها به شدت از آن‌ها سوء استفاده می‌کنند.

منبع : آی تی‌ اس‌ ان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.