دلیل معلق شدن حساب کاربری در واتس‌اپ چیست ؟

whatsapp - Copyکمیته رکن چهارم – واتس‌اپ دسترسی بعضی کاربران خود را که از برنامه واتس‌اپ پلاس استفاده می‌کردند، به دلیل زیر پا گذاشتن مقررات استفاده از سرویس‌هایش برای ۲۴ ساعت قطع کرد.

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از آی تی‌ اس‌ ان , واتس‌اپ که از عملکرد یک اپلیکیشن تقریباً هم‌نام (واتس‌اپ پلاس) عصبانی است، کاربرانی را که از این برنامه استفاده می‌کنند، برای ۲۴ ساعت از دسترسی به سرویس‌های خود محروم کرده و به آن‌ها مهلت داده تا نرم‌افزار واتس‌اپ پلاس را حذف کنند.

واتس‌اپ پلاس که یک نرم‌افزار واسط میان کاربران و واتس‌اپ اصلی محسوب می‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه را با تِم‌ها و رنگ‌های دلخواه خود تنظیم کنند و همچنین گزینه‌ای در اختیار آن‌ها می‌نهد تا بتوانند اطلاعات مربوط به آنلاین بودن خود را مخفی کنند ولی اطلاعات مشابه در مورد بقیه را ببینند.

مساله اینجاست که برای استفاده از واتس‌اپ پلاس، اپلیکیشن رسمی واتس‌اپ باید حذف شود و طبیعی است که مدیران واتس‌اپ از این موضوع اصلاً خوشحال نباشد.

در ساعات اخیر اغلب کاربرانی که از مسیر واتس‌اپ پلاس وارد واتس‌اپ می‌شوند، با یک صفحه شمارش معکوس روبه‌رو می‌شوند که می‌گوید به علت زیر پا گذاشتن مقررات استفاده از این اپلیکیشن، به مدت ۲۴ ساعت حساب‌شان مسدود می‌شود.

مالک نرم‌افزار واتس‌اپ پلاس که فردی به نام دکتر مونیب الرفاعی است، می‌گوید توسط واتس‌اپ وادار شد تا سرویس خود را به زیر بکشد.

هم‌زمان واتس اپ در بخش سوالات متداول خود، یک مورد را اضافه کرده و نوشته: «واتس‌اپ پلاس اپلیکیشنی است که توسط واتس‌اپ تولید و یا حتی تایید نشده. طراحان این برنامه هیچ رابطه‌ای با واتس‌اپ ندارند و ما واتس‌اپ پلاس را پشتیبانی نمی‌کنیم».

واتس‌اپ در ادامه هشدار می‌دهد که نرم‌افزار پلاس از سورس‌کد هایی استفاده می‌کنند که ممکن است امن نباشند و اطلاعات محرمانه کاربران بالقوه می‌تواند در معرض افشا قرار بگیرد.

اکتبر گذشته بعضی از کاربران دریافتند که استفاده از اپلیکیشن‌های واسط چه ریسک بزرگی را می‌تواند به همراه آورد. Snapsaved.com به عنوان یک سایت واسط، برای آن‌ها که می‌خواستند تصاویری طولانی‌تر از ده ثانیه را توسط اسنپ‌چت ارسال کنند، جذابیت داشت و کاربران بسیاری را به سمت خود کشیده بود. منتها از آن‌جا که امنیت به کار گرفته شده در SnapSaved از اسنپ‌چت بسیار ضعیف‌تر بود، قربانی هکرها شد و در این میان ۲۰۰ هزار تصویر متعلق به کاربران، به بیرون درز کرد.

البته واتس‌اپ در جهت‌گیری اخیر خود، احتمالاً آن‌قدر نگران امنیت کاربران نیست که نگران درآمد خود است. با این حال، همیشه توصیه می‌شود که از اپلیکیشن‌های اصلی و تایید شده استفاده کنید.

منبع : آی تی‌ اس‌ ان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.