تصمیم مایکروسافت برای عرضه رایگان ویندوز ۱۰

windows-10_story - Copyکمیته رکن چهارم – شرکت مایکروسافت قصد دارد ویندوز ۱۰ را به صورت رایگان در اختیار کاربران نسخه‌های ۷ و ۸.۱ ویندوزفون و نسخه ۸.۱ ویندوزفون قرار دهد.

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از همکاران سیستم، تری میرسون، رئیس گروه سیستم عامل در شرکت مایکروسافت اعلام کرده است ویندوز ۱۰ از هنگام عرضه رسمی تا یک سال به صورت رایگان در اختیار کاربران ویندوزهای ۷ و ۸.۱ و ویندوزفون ۸.۱ قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود ویندوز ۱۰ از پاییز سال ۲۰۱۵ به صورت رسمی روانه بازار شود.

شرکت مایکروسافت هنوز راهبرد خود در زمینه قیمت‌گذاری نسخه ۱۰ سیستم عامل ویندوز را به صورت کامل علنی نکرده است و آنچه از زبان تری میرسون نقل شده است فقط بخشی از این راهبرد است. میرسون همچنین تاکید کرده است مایکروسافت به ویندوز به چشم نوعی خدمات می‌نگرد. این بدان معنا است که این شرکت قصد دارد نسخه ۱۰ سیستم عامل جدید خود را برای همه ابزارهایی که با ویندوز کار می‌کنند، عرضه کند. تحلیل‌گران معتقدند افزایش تعداد کاربران یک سیستم عامل و استفاده از آن بر روی ابزارهای مختلف باعث خواهد شد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار انگیزه بیشتری برای طرحی اپ و نرم‌افزار برای آن داشته باشند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده است قصد دارد نرم‌افزارهایی را که نرم‌افزارهای عمومی (Universal applications) نامیده است، بر روی ویندوز ۱۰ عرضه کند. نرم‌افزارهای عمومی برنامه‌هایی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از کدهای مشترک برای همه نسخه‌ها و پلتفرم‌های ویندوز طراحی کنند.

منبع : همکاران سیستم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.