روش مقابله با ویروس اسکایپ

مدت کوتاهی است ویروس جدیدی وارد عرصه اینترنت شده است که میتواند اسکایپ شما را از کار بیاندازد این ویروس ناشناخته تنها کاری که در دستگاه شما انجام میدهد این است که اسکایپ شما دیگر آنلاین نمی شود !

‎یکی از راههای ورود این ویروس به دستگاه این است که با اسکایپ شما تماس گرفته میشود و بعد از برقراری مکالمه یک نوار به زبان انگلیسی شروع به گفتن این جمله میکند که “من یکی از اپراتورهای اسکایپ هستم دستگاه شما ویروسی شده است برای جلوگیری از انتشار وارد این سایت (اسم یک سایت) شوید و آنتی ویروس را نصب کنید.” بعد از ورود شما به سایت ویندوز شما آلوده میشود و یک فایل به اسم shared.xml را در تنظیمات اسکایپ عوض میکند و باعث بروز خطا در اسکایپ شما میشود و از باز شدن آن جلوگیری میکند. شما در هنگام باز کردن با خطا زیر روبرو می شوید.

 

در صورتی آلوده شدن به این ویروس میتوانید به نحوه زیر این مشکل را برطرف کنید
1: مطمئن شوید که اسکایپ کاملا بسته شده است. برای این کار اگر آیکون اسکایپ در گوشه ی پایین سمت راست صفحه نمایش شما در نوار وظیفه (Taskbar) فعال است روی آن راست کلیک کرده و گزینه ی Quit را انتخاب کنید
2: مطمئن شوید که گزینه ی “Show hidden files and folders” روشن است.برای این کار بر روی Start کلیک کرده کلمه Run را تایپ کنید و اینتر کنید. در پنجره باز شده کلمه Control folders را تایپ کنید و اینتر کنید. یک پنجره با عنوان Folder Option باز می شود بر روی تب View کلیک کرده و از قسمت “Hidden files and folders” گزینه ” Show hidden files and folders را انتخاب کنید و Ok کنید.
3: بر روی Start کلیک کرده کلمه Run را تایپ کنید و اینتر کنید. کلمه %appdata%\skype را کپی کنید و در پنجره باز شده پست کنید و اینتر کنید.
4: در فولدر باز شده تعدادی فایل و فولدر مشاهده می کنید فایل shared.xml را پیدا کنید و آن را حذف (Delete) کنید. فولدر را ببندید و اسکایپ را باز کنید. مشگل شما حل شده است . اسکایپ در هنگام باز شدن فایل shared.xmlرا بازسازی میکند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.