معرفی سایت های دانلود آلوده

download-buttons-preview (1) - Copyکمیته رکن چهارم – باید بدانید که هیچ وبسایت منبع دانلود رایگان وجود ندارد که در لابلای برنامه‌هایش، فایل‌های مزخرف و تبلیغاتی وجود نداشته باشد.

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از آی تی‌ اس‌ ان , همین ابتدا بدانید که وبسایت Ninite را برای دانلود کلکسیون مناسبی از برنامه‌های مهم و رایگان ویندوز مناسب است که همچنان آن را تنها منبع معتبر می‌شناسیم. اما Ninite وبسایت دانلود همه چیز نیست و در این مطلب راجع به وبسایت‌های مرجع دانلود برنامه‌های رایگان توضیح می‌دهیم.

متاسفانه هیچ منبعی برای دانلود برنامه‌های رایگان وجود ندارد که برنامه‌هایش با فایل‌های آزاردهنده و تبلیغاتی پیچیده نشده باشد. برخی وبسایت‌ها هم هستند که به کاربر هشدار می‌دهند که فایل ممکن است اینگونه باشد اما کسی هشدارهای طولانی آن‌ها را نمی‌خواند.

متاسفانه سازندگان برنامه‌های رایگانی که در وبسایت‌های دانلود ارائه می‌شود، مملو از کلک‌های مختلف برای فریب شما هستند، سعی می‌کنند دکمه‌های‌‌ رها شدن از تبلیغات و نصب برنامه‌های نالازم را پنهان کنند، قیافه صفحه را طوری طراحی کنند که فکر کنید مجبورید بپذیرید و کارهای دیگر.

همه شما ممکن است هنگام دانلود یک برنامه رایگان با این وبسایت‌ها روبرو شوید. سعی می‌کنیم مشهور‌ترین‌ها را به شما معرفی کنیم که تا حدی که می‌توانید از آن‌ها اجتناب کنید و برنامه‌ها را از وبسایت‌های اصلی خود یا Ninite دانلود کنید.

(Download.com (CNET
یکی از مشهور‌ترین وبسایت‌هایی که معمولا با آن برخورد می‌کنید این وبسایت است که متاسفانه مملو از برنامه‌های آزاردهنده است. تلاش کنید تا می‌توانید از این وبسایت برنامه‌ای را دانلود نکنید.

Tucows
این وبسایت باید از اینترنت محو شود از بس که تقریبا تمام برنامه‌هایی که برای دانلود ارائه کرده است، تقلبی و پیچیده با فایل‌های مضر و آزاردهنده است. آن را به خاطر بسپارید تا مبادا اسیر آن شوید.

FileHippo
این وبسایت نیز تلاش می‌کند برای دانلود یک برنامه شما را متقاعد کند که برنامه‌های بیهوده دیگری نیز دانلود کنید اما مشخصه اصلی آن این است که تلاش می‌کند هر پنجره را متفاوت طراحی کند تا شما را فریب دهد و نتوانید از زیر برنامه‌های آزاردهنده آن فرار کنید.

Softpedia
شاید این وبسایت اندکی از وبسایت‌های پیشین بهتر عمل کند چرا که اگر دارید برنامه مضر و تبلیغاتی دانلود می‌کنید به شما هشدار می‌دهد اما هشدارش را در انتهای صفحه گذاشته تا به احتمال زیاد کسی آن را نخواند و فریب بخورد!

دیگر وبسایت‌ها نیز خیلی متفاوت نیستند و باید مراقب آن‌ها باشید. اما اگر واقعا باید فایلی را دانلود کنید، ابتدا به سراغ وبسایت اصلی آن بروید ولی مراقب باشید که وقتی در گوگل سرچ می‌کنید تا وبسایت را بیابید، دچار تبلیغات نشوید. متاسفانه در گوگل نیز وبسایت‌های تبلیغاتی در اول لیست نشان داده می‌شوند. اگر مجبور شدید از یکی از وبسایت‌های ارائه برنامه رایگان دانلود کنید ‌‌نهایت دقت را به خرج دهید تا برنامه‌های آزاردهنده را نصب نکنید.

منبع : آی تی‌ اس‌ ان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.