زبان سوییفت اپل و استقبال گسترده برنامه‌نویسان

۱کمیته رکن چهارم – زبان برنامه نویسی سوییفت (Swift) شرکت اپل از ماه سپتامبر تاکنون به یکی از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه نویسی تبدیل شده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،زبان سوییفت با هدف افزایش سرعت توسعه اپلیکیشن‌های موبایل و کامپیوترهای شخصی اپل و کاهش خطای برنامه نویسان در کنار زبان Objective-C و تحت محیط Xcode منتشر شد و اپلیکیشن‌های معروفی نظیر LinkedIn و Getty Images به سمت این زبان حرکت کرده‌اند.

اپل می‌گوید یک برنامه جستجوی ساده که با سوییفت نوشته شده نسبت به همان برنامه در زبان Objective-C  به میزان  ۲.۶برابر و نسبت به زبان Python  به اندازه ۸.۴ برابر سرعت دارد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، می‌گوید که استقبال از زبان سوییفت غیر منتظره بوده به‌طوری که در یک ماه اول عرضه نسخه شماره ۶ محیط برنامه نویسی Xcode بیش از ۱۱ میلیون نفر آن را دانلود کرده‌اند.

آمار جدید مؤسسه Redmonk نشان می‌دهد که سوییفت توانسته تنها در ۵ ماه به یکی از ۲۵ زبان برنامه نویسی پرطرفدار جهان تبدیل شود.

این در حالی است که پنج سال طول کشید زبان شرکت گوگل به نام Go به این جایگاه در بین برنامه نویسان برسد.

بسیاری از مراکز آموزشی و حتی دانشگاه‌های جهان کلاس‌های آموزشی سوییفت را به موضوعاتی درسی خود اضافه کرده‌اند. دانشگاه استنفورد نیز یک دوره آموزشی مجازی در اپلیکیشن Itunes U با عنوان «آموزش iOS۸ با زبان سوییفت» منتشر کرده‌است.

منبع :همشهری آنلاین

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.