Memex، موتور جستجوگر عمیق وب

۱کمیته رکن چهارم – دولت آمریکا  ابزار جستجوگر جدید و قدرتمندی را طراحی کرده است که فراتر از قلمرو سایر موتورهای جستجوگر گام بر می‌دارد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،در سال گذشته، آژانس فعالیت‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی دولت ایالات متحده (DARPA) اعلام کرد که در حال راه اندازی پروژه جدیدی برای ایجاد یک موتور جستجوی قدرتمند است. این موتور جستجو که Memex نام گرفته است، می‌تواند جستجوی عمیقی در وب داشته باشد، به صورتی که گوگل و سایر موتورهای جستجوی تجاری قادر به انجام چنین کاری نیستند.
مقامات آژانس تحقیقاتی پنتاگون، پیش نمایشی از این نرم افزار را ارائه کرده‌اند و ادعا می‌کنند این موتور جستجوگر، برای مبارزه با جرم و جنایت طراحی شده است.
مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که موتور جستجوگر Memex به صورت عمیقی از فعالیت‌های غیر قانونی پرده بر می‌دارد، از جمله معاملات مواد مخدر، جرایم اینترنتی، فعالیت هکرها و قاچاق انسان.
کریس وایت (Chris White)، مخترع موتور جستجوگر Memex می‌گوید: “محیط اینترنت بسیار وسیع است؛ بسیار وسیع‌تر و نامحدودتر از آن چیزی که مردم تصورش را می‌کنند. بر اساس برخی برآوردها گوگل، مایکروسافت، بینگ، و یاهو‌، تنها دسترسی به حدود ۵ درصد از محتوای وب را در اختیار ما قرار می‌دهند. همین موضوع باعث شده است تا برخی از خرابکاران و مجرمان سایبری در پنهان به عملیات مخرب خود مشغول باشند.”
Memex در حال حاضر توسط دو نهاد دادستانی، یک سازمان مجری قانون و یک سازمان غیر دولتی با عنوان گروه بتا مورد آزمایش قرار گرفته است. گفته می‌شود سطح بعدی این آزمایش توسط گروهی گسترده‌تر از آزمایش بتا در چند هفته انجام می‌شود.

منبع:سایبریان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.