آیا تا به حال با ایمیلی با موضوع “به روز رسانی مهم” برخورد کرده اید؟

۱کمیته رکن چهارم – اگر شما یکی از کاربران ویندوز هستید و به تازگی با ایمیلی با موضوع “به روز رسانی مهم” روبرو شده اید کمی تامل کنید. اگر آنچه را که از شما خواسته شده است انجام دهید و سیستم عامل خود را به روز رسانی نمایید با این کار تروجان ها را به رایانه خود دعوت کرده اید.

به گزارش کمیته رکن چهارم،بنا بر آخرین آمار ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت، در اواخر سال ۲۰۱۳ تعداد رایانه هایی که از ویندوز استفاده می کنند و به نرم افزارهای مخرب آلوده شده اند سه برابر افزایش یافته است. از آنجایی که شرکت مایکروسافت عدم پشتیبانی از ویندوز xp را اعلام کرد، دور از ذهن نخواهد بود که برخی از افراد سودجو از این مورد سوءاستفاده کرده و با استفاده از شیوه های مختلف از قبیل به روز رسانی سیستم عامل، اقدام به ارسال تروجان به سیستم کاربران نمایند.

به تازگی ارسال ایمیلی با موضوع “به روز رسانی مهم” در فضای مجازی رایج شده است و از این طریق، همراه با این به روز رسانی فایل های ضمیمه دیگری نیز هستند که پس از نصب، نرم افزارهای مخرب دیگری را نیز دانلود می کنند. این ایمیل ها از header جعلی استفاده کرده و هنگامی که این ابزار نصب می شوند در واقع فایلی مخرب می باشد که با هدفی خاص طراحی شده و در سیستم قربانی به دنبال اجرای برنامه های خود می گردد. عموماً این فعالیت های مجرمانه می تواند سرقت اطلاعات مهم، برداشت های غیر مجاز و یا تهدید و اخاذی از کاربران باشد.

با توجه به نوظهور بودن این بدافزار و ارسال از طریق ایمیل جهت به روز رسانی سیستم عامل ویندوز، لذا کاربران جهت به روز رسانی نباید به سایت های نامعتبر مراجعه کنند. بهترین مرجع جهت به روز رسانی همان شرکت طراح ویندوز می باشد. ضمن اینکه استفاده از نسخه های اصلی سیستم عامل ها در کاهش چنین اتفاقاتی بسیار مهم می باشد.

منبع:پلیس فتا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.