چگونه بدافزارها نام گذاری می شوند

۱کمیته رکن چهارم – با توجه به میزان استقبال کاربران فضای مجازی از تکنولوژی و فناوری اطلاعات و حرکت شتابان به سوی علم و فناوری و جامعه اطلاعاتی در دو دهه گذشته ، علم کامپیوتر در کشور ما به صورت گسترده مورد توجه قرار نگرفته و مطالب کامل و جامعی به زبان فارسی در زمینه علوم کامپیوتری مثل بدافزار های کامپیوتری وجود نداردما سعی داریم در راستای وظایف ذاتی خود در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی هموطنان عزیز با رویکرد پیشگیرانه خود به صورت مرتب مطالب هشداری و اطلاع رسانی را به عموم ارائه دهد .
محققان سازمان پژوهش های ضد ویروس کامپیوتری (CARO) Computer Antivirus Research Organization طرحی را تنظیم کرده اند که برای نام گذاری ویروس ها و بدافزارها با فرمت زیر استفاده می شود :

Type ( نوع ) :
نوع ، توصیف تهدیدی است که امکان دارد بر روی دستگاه شما رخ دهد . کرم ها ، تروجان ها ، ویروس ها ، باج افزارها و ابزارهای تبلیغاتی مزاحم از رایج ترین تهدیدات ، به شمار می آیند .

Platform ( بسترهای نرم افزاری ) :
مشخص می کند که تهدید مذکور برای چه بستری طراحی شده است از مهم ترین بسترهای نرم افزاری می توان از سیستم عامل های ویندوز ، مک ، اندروید ، ایفون نام برد .
Family (گروه ) :
تهدیدهای هم نوع را که می توان در یک دسته و گروه قرار داد برای شناخت بهتر این تهدیدات را در کنار هم قرار می دهند شرکت های امنیتی نرم افزاری گاهی اوقات نام های مختلفی بر روی یک گروه می گذارند .

Variant ( نوع دیگر ) :
رفتارهای مغایر با رفتار کلی یک گروه را گویند ، می توان آن را به عنوان رفتار فرعی یا رفتار خاص یک عضو گروه نام برد .

Information (اطلاعات تکمیلی) :
اطلاعاتی است که گاهی برای توصیف یک فایل خاص یا یک نوع تهدید به کار می رود و می توان به اطلاعات تکمیلی آن فایل یا تهدید دست یافت.
این طبقه بندی می تواند به تحلیل گران و پژوهشگران در ایجاد فهم مشترک نسبت به یک بدافزار یا دسته ای از بدافزارها کمک کند

منبع:فتا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.