کارتون‌های دوران کودکی، ویروس‌های خطرناک کامپیوتری

۱کمیته رکن چهارم – بسیاری از ما دوران کودکی خود را با دیدن کارتون‌های مختلف سپری کردیم و خاطرات بسیار زیبایی از این کارتون‌ها داریم، در ادامه و با بزرگ‌تر شدن، به‌تدریج کامپیوتر دنیای ما را تسخیر کرد و در کنار مزایای استفاده از این دستگاه‌ها با پدیده‌ای به‌نام ویروس‌های کامپیوتری نیز روبرو شدیم.

به گزارش کمیته رکن چهارم،در این میان کمتر کسی به این نکته دقت داشته است که بسیاری از این ویروس‌ها توسط همان کودکان قدیمی ساخته می‌شوند که عاشق کارتون بوده‌اند و چندان عجیب نیست که نام یک رویای کودکی بر روی ابزار تخریب رویای دوران بزرگسالی نهاده شود.
به بهانه کشف بدافزار مخرب و خطرناک Babar که نام خود را از یک شخصیت کارتونی (سلطان فیل‌ها) گرفته است در ادامه به بررسی تعدادی از خطرناک‌ترین بدافزارهایی می‌پردازیم که نام خود را از شخصیت‌های کارتونی گرفته‌اند.
Everybody Spoofs
Pokey Little Virus
The Little Engine that Crashed
Are You My Motherboard?
Oh, the Places You’ve Browsed!
Goodnight, Chrome
Dox in Socks
Where the Firewall Ends
Dora the File Explorer
How the Grinch Stole Passwords
Horton Hears a Skype Call
Alexander and The Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Trojan
James Clapper and the Giant Breach
Winnie the Pooh
The Very Hungry Caterpillar
Charlotte’s Web
Curious George
شاید با خواندن این اسامی بر روی لبان شما لبخندی ظاهر شده باشد ولی مسلما با دیدن این اسم‌ها بر روی کامپیوتر خانگی یا لپ‌تاپ خود به‌ هیچ‌ عنوان لبخند نخواهید زد زیرا می‌دانید که چه خطری امنیت اطلاعات شما را تهدید می‌کند. در این میان مهم‌ترین امر ممکن این است که برای کنترل امنیت سیستم خود پیشگام شده و علاوه بر داشتن یک نرم‌افزار امنیتی به‌روز و اصل، از بازکردن ایمیل‌های ناشناس و ورود به وب‌سایت‌های نامطمئن در شبکه اینترنت خودداری کنید.

منبع : رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.