بدافزار خطرناکی موسوم به Superfish

۱کمیته رکن چهارم – محققان امنیتی در روزهای اخیر در مورد از راه رسیدن بدافزار خطرناکی موسوم به Superfish سخن می گویند که به طور پیش فرض در برخی لپ‌تاپ‌های ساخت شرکت لنووو وجود داشته است.

به گزارش کمیته رکن چهارم، تا به حال کمتر پیش آمده که بدافزاری قبل از خرید یک لپ تاپ در آن وجود داشته باشد، اما این تهدید بی‌سابقه مشکلات جدی برای کاربران ایجاد کرده است.
Superfish قادر به نفوذ به ارتباطات رمزگذاری شده HTTPS بوده و لذا از داده‌های رد و بدل شده میان کاربران و وب سایت ها کسب اطلاع کرده و آنها را به سرقت می‌برد. HTTPS گواهی‌های جعلی خود را در ویندوز نصب کرده و آنها را جایگزین گواهی‌های SSL سایت‌های دیگر می‌کند.
این بدافزار ضمن نفوذ به دهها برنامه ، سرقت داده‌های حساس از شبکه های بی‌سیم یا روترهای مختلف را نیز امکان پذیر می سازد. توان خرابکاری بدافزار یاد شده تا بدان حد است که دولت آمریکا هم وارد عمل شده و توصیه نامه امنیتی برای درامان ماندن از مشکل مذکور صادر کرده است.
یک محقق امنیتی نیز وب سایتی را به نشانی https://filippo.io/Badfish  راه اندازی کرده تا کاربران با استفاده از امکانات ان متوجه شوند آیا رایانه شان به بدافزار مذکور آلوده شده است یا خیر. در این سایت دستورالعمل هایی برای پاکسازی فایرفاکس و ویندوز ازSuperfish نیز ارائه شده است.

منبع : رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.