ارائه ابزار حذف تبلیغ افزار Superfish

۱کمیته رکن چهارم – شرکت لنوو ضمن عرضه ابزار حذف تبلیغ افزار Superfish، وعده داده است که مشکل Superfish در محصولات آتی این شرکت وجود نخواهد داشت.

به گزارش کمیته رکن چهارم،هفته گذشته گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد نوت بوک‌های لنوو دارای یک نقص امنیتی هستند اما شرکت لنوو که در ابتدا اظهار داشت این یک مسئله امنیتی نیست در نهایت مشکل مزبور را پذیرفت.

شرکت لنوو روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در خصوص این آسیب پذیری امنیتی بالقوه اطلاعی نداشته است و اظهار داشت که این مسئله ناشی از اشتباه شرکت بوده است. این شرکت اعلام کرد که ما متوجه اشتباه خود شده‌ایم و در آینده چنین اتفاقی نخواهد افتاد و در تلاش برای برطرف کردن این مسئله هستیم.

در حال حاضر این شرکت ابزاری را برای حذف تبلیغ افزار Superfish از روی محصولات خود منتشر کرده است و شرکت‌های امنیتی از جمله مک آفی در حال کار برای افزودن این نرم افزار به اسکنرهای بدافزار خود هستند.

با توجه به راهنمایی امنیتی منتشر شده لنوو، Superfish بر روی محصولات نوت بوک منتشر شده در فاصله سپتامبر ۲۰۱۴ تا فوریه ۲۰۱۵ وجود داشته است. این شرکت فعالیت تمامی سرورهای مربوط به تولید این محصولات را متوقف کرده و وعده داده است که این تبلیغ افزار بر روی محصولات آینده وجود نخواهد داشت.

ابزار ارائه شده توسط لنوو در لینک support.lenovo.com/us/en/product_security/superfish_uninstall قابل دسترسی است.

منبع : مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.