Trend Micro برترین آنتی ویروس سال ۲۰۱۴ در بخش حفاظت انتخاب شد

۱کمیته رکن چهارم – امسال نیز وب سایت AV-TEST برترین محصولات آنتی ویروس را معرفی کرد .

به گزارش کمیته رکن چهارم،وب سایت AV-TEST در بخش حفاظت آنتی ویروسهای خانگی ( Consumer Users Home Products ) ، آنتی ویروس های کمپانی امنیتی – ژاپنی ترندمیکرو ( Trend Micro ) را به عنوان برترین آنتی ویروس سال ۲۰۱۴ معرفی نمود .

درباره ترندمیکرو ( Trend Micro ) :Chart_protection_home_user

کمپانی امنیتی – آنتی ویروس ترندمیکرو یکی از با سابقه ترین ، پیشرو ترین و معتبرترین شرکتهای ارائه دهنده سرویسهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس در دنیاست .

در برخی کشورها مانند ایران و استرالیا و چین آنتی ویروسهای شرکت ترندمیکرو را با نام پی سی سیلین ( PC-Cillin ) می شناسند.

امروز کمپانی های بسیاری مخصوصآ در بخش فناوری از تکنولوژی ها و محصولات ترندمیکرو ( Trend Micro ) برای حفاظت از خود و کاربرانشان استفاده میکنند که میتوان به Cisco – IBM – VMware – Citrix – Amazon – Facebook – DELL – HP – BlackBerry – NetApp – Or – EMC – Microsoft و دهها کمپانی دیگر اشاره نمود .

از جمله رقبای شرکت ترندمیکرو میتوان به دیگر غولهای امنیتی یعنی سایمنتک ( Symantec ) و مکافی ( McAfee ) اشاره نمود .

ترندمیکرو برای کاربران خانگی ، شرکتی ، سازمانی و مراکز داده محصولات متنوع بسیاری ارائه نموده و امروزه صدها مرکز داده فیزیکی ، مجازی و ابری ( کلود ) نیز در لیست مشتریان غول آنتی ویروس ترندمیکرو قرار دارند .

ترندمیکرو دارای اولین و یکی از بزرگترین و پر کاربرترین شبکه های امنیت ابری دنیا می باشد که با نام Smart Protection Network شناخته می شود .

ترندمیکرو چندین ابزارها ویروس یابی آنلاین و آفلاین نیز ارائه داده که میتوان به نرم افزارهای ویروس اسکنر HouseCall و Trend Micro ATTK اشاره نمود .

سابقه حضور آنتی ویروسهای ترندمیکرو در ایران :

از سالهای بسیار دور آنتی ویروسهای شرکت ترندمیکرو با نام پی سی سیلین بر روی مجموعه های نرم افزاری حضور داشته است .

ولی به دلیل عدم ارائه نسخه های اصلی و معتبر آنتی ویروسهای ترندمیکرو توسط یک شرکت معتبر در ایران و از طرفی جولان شرکتهای ضد ویروس معمولی و متوسط مانند ایست ( نود۳۲ ) و کسپرسکی ( کاسپرسکی ) ، کم کم نرم افزارهای ضد ویروس پی سی سیلین از مجموعه های نرم افزاری حذف شدند .

تا اینکه بالاخره در اواخر سال ۲۰۰۹ و اوایل سال ۲۰۱۰ کمپانی معتبر دورانتاش معرفی و ارائه و پشتیبانی آنتی ویروسهای شرکت ژاپنی ترندمیکرو ( Trend Micro ) را در ایران آغاز نمود .

کمی پس از معرفی و عرضه آنتی ویروسهای ترندمیکرو توسط شرکت دورانتاش ، اختلافات این شرکت با کسپرسکی رو به افزایش گذاشت و همین موضوع باعث شد تا برخی اشخاص ، شرکتها و رسانه ها تلاش کنند تا از آشنایی کاربران ایرانی با شرکت دورانتاش و محصولات آنتی ویروس ارائه شده توسط دورانتاش از جمله ترندمیکرو جلوگیری کنند .

شایعه پراکنی بر ضد شرکت دورانتاش و آنتی ویروسهای ترندمیکرو توسط برخی اشخاص و شرکتها و فروشگاه های کامپیوتری و نرم افزاری نیز در طول این سالها به شدت ادامه داشته است .

از جمله این شایعات و دروغها مطرح کردن این موارد است که آنتی ویروسهای ترندمیکرو فاقد کیفیت لازم هستند ، آنتی ویروسهای ترندمیکرو با سیستمهای کامپیوتری همخوانی ندارند ، آنتی ویروسهای ترندمیکرو در ایران فاقد اعتبار هستند و آنتی ویروسهای ترندمیکرو از منابع سیستم زیاد استفاده میکنند و به قول معروف سنگین هستند .

متاسفانه سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران ( مخصوصآ اعضای کمیسیون افتا ) و چندین شرکت ضد ویروس و نمایندگانشان و شبکه های خبرپراکنی و تبلیغاتیشان ، نقش اصلی در انتشار اینگونه شایعات بر ضد شرکت دورانتاش و محصولات عرضه شده توسطشرکت دورانتاش از جمله ترندمیکرو و فریب و گمراه کردن کاربران ایرانی داشته اند .

با نهایت تاسف باید گفت مرکز ماهر ( مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای ) نیز از جمله مراکزی بوده که هم به طور مستقیم و هم غیر مستقیم خصومت خود باشرکت دورانتاش و آنتی ویروسهای ترندمیکرو را به طرق مختلف به نمایش گذاشته که از جمله این رفتارها میتوان به عدم انتشار اخبار شرکت ترندمیکرو و یا حذف نام ترندمیکرو از متن و تیترهای اخبار منتشر شده در وب سایت مرکز ماهر اشاره نمود .

فقط در یکی دو سال اخیر تعداد بسیار بسیار کمی خبر به نقل از کمپانی معتبر ترندمیکرو در وب سایت مرکز ماهر منتشر شده که در یک مورد نیز نام ” ترندمیکرو ” از خبر حذف شده است .

این در حالی است که وب سایت مرکز ماهر تاکنون صدها خبر به نقل از شرکت شیاد و کلاهبردار کسپرسکی ( کاسپرسکی ) منتشر نموده .

از جمله محصولات شرکت ترندمیکرو میتوان به ضد ویروسهای Antivirus –  – Internet Security Pro : Maximum Security – Worry Free Business Security Standard / Advance / Services ، Office Scan و Deep Security اشاره نمود .

از دیگر محصولات ترندمایکرو میتوان به ذخیره و پشتیبانی کلود و آنلاین ( SafeSync ) و مدیریت پسوردها ( DirectPass ) ، آنتی ویروس برای اپل مکینتاش ، آنتی ویروس برای گوشی های موبایل و تبلت اندرویدی و آنتی ویروس برای گوشی های اپل iOS اشاره نمود .

در این بین ضد ویروس ” ترندمیکرو ماگزیمم سکیوریتی ” کاملترین ضد ویروس برای کاربران خانگی و دفاتر و شرکتهای بسیار کوچک ( با قابلیت حفاظت از سیستم عاملهای ویندوز xp – vista – 7 – 8 – 8.1 – اپل مکینتاش – اندروید و اپل iOS ) و Worry Free Business Security Standard بهترین ضد ویروس برای شرکتها و سازمانهای کوچک و متوسط و Office Scan بهترین ضد ویروس برای شرکتها و سازمانهای بسیار بزرگ می باشد .

منبع : رسانه خبری امنیت اطلاعات

 

 

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.