مایکروسافت: مراقب حمله به رایانه های خود باشید

۱کمیته رکن چهارم – میلیون ها رایانه شخصی- که از آنها با عنوان PC یا PERSONAL COMPUTER نیز یاد می شود- در معرض انواع حملات سایبری و کرم های رایانه قرار دارند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،مایکروسافت که صاحب امتیاز و مبدع ویندوز است با اعلام هشدار به میلیون ها کاربر خود در سرتاسر جهان اعلام کرد ویندوزهای این شرکت به شدت در برابر این حملات ضعیف و غیرقابل اطمینان هستند.
مایکروسافت اعلام کرده رایانه های شخصی در برابر موج جدید حملات موسوم به “Freak” بسیار بی دفاع هستند. این شرکت آمریکائی گفته تاکنون فکر می کرده حملات فریک تنها به گوشی های تلفن همراه هوشمند، تبلت ها و یا رایانه های MACنفوذ کرده و به آنها آسیب می زند، اما به تازگی فهمیده این حملات می تواند رایانه های شخصی را نیز درگیر کند.
اخبار اولیه ناتوانی سامانه های رایانه ای اپل- تحت سیستم عامل ios- و اندروید- سیستم های شرکت گوگل- و نیز مک در برابر این نوع حمله رایانه ای، روز سه شنبه هفته گذشته و توسط یک گروه ۹ نفره از متخصصان رایانه رسانه ای شد. به همین خاطر شرکت مایکروسافت نیز از روز پنجشنبه با انتشار اعلامیه های متعدد به کاربران ویندوز در رایانه های شخصی نیز در مورد “Freak” هشدار داده است. این نوع ویروس می تواند با اتصال رایانه های شخصی به اینترنت وارد سیستم های ویندوز شده و هکرها را نسبت به جاسوسی و از بین بردن همه اطلاعات آنها کمک نماید.
نشریه واشینگتن پست نیز به تازگی فاش کرده دامنه های اینترنتی fbi.gov و .gov نیز از اهداف اصلی این هکرها هستند.
با این حال مایکروسافت از همه کاربران خود خواسته برای مقابله با این حمله تنظیمات سرورهای ویندوز خود را خاموش کنند چرا که این سرورها با استفاده از کدهای ناایمن راه را برای حملات اینترنتی باز می گذارند.

منبع: رویترز

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.