پاندا خود را قرنطینه کرد

۱کمیته رکن چهارم – آنتی ویروس پاندا در اشتباه بی‌سابقه‌ای خود را به عنوان بدافزار شناسایی و فایل‌های عمده خود را قرنطینه کرد.

 به گزارش کمیته رکن چهارم،آنتی ویروس پاندا به‌تازگی دچار اختلال عجیبی شده و به اشتباه خود را به‌عنوان ‌بد‌افزار شناسایی و اقدام به قرنطینه ‌فایل‌های اساسی و حساس خود کرد. این امر در برخی موارد، منجر به آن شده که کاربران دیگر نتوانند ویندوز خود را بوت کنند.

شرکت پاندا به‌محض آگاهی از این اختلال، از طریق توئیتر خود به همه کاربران اطلاع داد که در صورت بروز این مشکل از Restart کردن سیستم خودداری کنند تا این که شرکت راه حل مشکل را طراحی کرده و در اختیار کاربران بگذارد و سرانجام پاندا، پس از ۲۴ ساعت این مشکل را رفع کرد.

این شرکت همچنین یک ابزار برای بازیابی منتشر کرده و در اختیار کاربران گذاشته که در اینجا قابل دسترسی است. این ابزار فایل‌های قرنطینه شده را بازیابی می‌کند.

کاربران باید پیش از اجرای فایل اصلی، برخی ‌دستورها را در CMD ویندوز وارد کنند که شرح آن به شکل مشخص و ساده در همین لینک آمده است و همچنین شاید لازم باشد که برخی از کاربران در حالت Safe Mode وارد سیستم خود شوند.

دلیل اصلی این موضوع را باید در False Positive یا شناسایی بی‌مورد جستجو کرد. این پدیده به این معناست که نرم افزار امنیتی فایل‌ها یا برنامه‌های مفید و بی‌ضرر را‌ بدافزار شناسایی می‌کند.

پیش از این نیز برخی از آنتی ویروس‌ها نظیر Avira یا Sophos و حتی نرم‌افزار امنیتی مایکروسافت در مواردی نرم‌افزارهای شناخته ‌نظیر گوگل کروم را در حکم بد‌افزار شناسایی کرده بودند اما بی‌سابقه بوده ‌که یک نرم‌افزار امنیتی فایل‌های خود را ‌‌بد‌افزار شناسایی کند.

موضوع False Positive نیز پدیده‌ای است که همچنان پایدار است و ‌سازندگان طراحان نرم‌افزارهای امنیتی با آن دست به گریبان‌اند

منبع:پایگاه خبری تابناک

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.