USB Killerابزاری برای نابودی کامپیوتر

۱کمیته رکن چهارم – USB Killerگجت خطرناکی است که میتواند یک کامپیوتر را نابود کند.

USB Killer توسط یک هکر روسی ساخته شده و باری دگر نشان میدهد که هر چیزی را نباید به کامپیوتر خود متصل کرد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،این هکر روسی میگوید : “من مقاله ای در مورد فردی که یک یو اس بی قلش را در مترو ربوده بود خواندم. این یو اس بی فلش در جیب فرد دیگری بوده و روی ان ۱۲۸ نوشته شده بود. سارق با ورود به خانه خود انرا به کامپیوتر خود متصل کرده و کامپیوترش سوخته بود. سپس وی روی ان نوشته بود ۱۲۹ و انرا در جیب بیرونی کیف خود گذاشته بود”.
این داستان الهام گر این هکر روسی که Dark Purple نام دارد شده و وی یک یو اس بی فلش ساخته که میتواند یک کامپیوتر را از کار بیاندازد. او روی بلاگ خود توضیح داده که چگونه عمل کرده است. این یو اس بی فلش چندین خازن DC/DC دارد و زمانیکه به کامپیوتری متصل میشود انها شارژ شده و سپس انرژی به دست امده را به کامپیوتر منتقل کرده و مجددا شارژ میگردند و این تا زمانیکه یو اس بی فلش به کامپیوتر متصل است ادامه میابد تا اینکه بالاخره کامپیوتر میسوزد.Dark Purple میگوید : “یکی از همکاران من انرا با یک بمب اتمی مقایسه کرده است و میگوید داشتن ان بسیار خوب است اما نباید از ان استفاده کرد.”
به نقل از ترفندستان , Dark Purple تصمیم ندارد از این یو اس بی فلش استفاده کند اما دستور چگونگی ساختن انرا داده است. بیشتر هدف او نشان دادن این موضوع است که با چیزی که ظاهرا یک یو اس بی فلش به نظر میرسد میتوان یک کامپیوتر را از بین برد و در نتیجه توصیه میکند که از یو اس بی فلشی که نمیدانید متعلق به چه کسی است استفاده نکنید چون هر چند ممکن است باعث سوختن کامپیوتر نگردد اما میتواند ویروسهائی به ان منتقل کند.

منبع : رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.