هشدار : باج افزار مشهور CryptoLocker در دل بازی‌های مشهور

۱کمیته رکن چهارم – نسخه جدیدی از باج افزار مشهور CryptoLocker طرفداران گِیم‌های آنلاین را مورد هدف قرار داده است. باید مراقب امنیت خود باشید.

به گزارش کمیته رکن چهارم،محققان شرکت Bromium Labs نسخه جدیدی از باج افزار را کشف کرده‌اند که گیم بازهای آنلاین را مورد هدف قرار داده و سیستم آن‌ها را به ازای دریافت پول قفل می‌کند. این بدافزار که بیش از ۲۰ بازی را دربرگرفته است، از طریق یک وبسایت آلوده پخش شده و سیستم‌ها را از طریق یک کلیپ فلش آلوده می‌کند.
هنوز این وبسایت شناسایی نشده است و آدرس URL که فایل فلش آلوده در آن بوده است دائما تغییر می‌کند. این باج افزار نیز همانند تمام باج افزارهای دیگر، سیستم قربانی را قفل کرده و با ظاهر ساختن یک پنجره به فرد قربانی هشدار می‌دهد که اگر پولی دریافت نشود قفل سیستم هرگز باز نخواهد شد. البته مدت زمان محدودی برای پرداخت پول درنظر گرفته می‌شود تا کاربر دچار ترس و وحشت مضاعف شود. سارقان پشت صحنه، از وبسایتی برای دریافت پول استفاده می‌کنند که خود را در شبکه Tor پنهان کرده است.
بازی‌های تک-بازیکن مشهور که به این بدافزار آلوده شده‌اند شامل Call of Duty و Minecraft و Dragon Age و F.E.A.R و Half-Life 2 هستند. هم چنین بازی‌های آنلاین مانند World of Warcraft و Day Z و League of Legends نیز جزء بازی‌های مورد هدف هستند.

این اتفاق نشان می‌دهد که باج افزار‌ها بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند و به دنبال اهداف بیشتری هستند. نوجوانان شاید هیچ برنامه خاصی روی سیستم خود نداشته باشند اما حتما یک گیم مشهور را دارند و آن را بازی می‌کنند. در بسیاری از موارد نیز کسی خیلی به امنیت گیم‌ها اهمیت نمی‌دهد و همین خوش بینی باعث موفقیت باج افزار‌ها و دیگر بدافزار‌ها می‌شود.

منبع : رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.