اضافه شدن ویژگی جدید امنیتی on-body detection در اندروید

۱کمیته رکن چهارم – گوگل همواره سعی دارد امنیت سیستم عامل اندروید را افزایش دهد و در همین راستا ویژگی جدیدی را به این سیستم عامل اضافه کرده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،این قابلیت زمانی فعال می‌شود که کاربر قفلی برای گوشی تنظیم نکرده باشد و گوشی وی به دست شخص دیگری افتاده باشد.
گوگل ویژگی جدید را برای سیستم عامل اندروید اضافه کرده که به نظر می‌رسد توسط آن برخی مشکلات امنیتی کاربران برطرف شود. اگر کاربری گوشی هوشمند یا تبلت خود را استفاده نکند و حتی متودهای قفل گوشی از جمله الگو، پین و پسورد را فعال نکرده باشند، احتمال اینکه فرد دیگری از دستگاه این کاربر استفاده کند وجود دارد. راه حل این مشکل بسیار آسان است؛ گوگل از شتاب سنج در ویژگی جدید خود با نام on-body detection استفاده کرده که به موجب آن گوشی هوشمند متوجه خواهد شد که کاربر محل دقیق دستگاه را شناسایی می‌کند؛ به این صورت که کاربر گوشی را در دست خود یا جیب نگه داشته و حتی اینکه گوشی را بر روی میز یا در محلی دیگر بدون استفاده نگه داشته باشد.
بنابراین اگر کاربری از گوشی هوشمند خود استفاده نکند این ویژگی به طور خودکار فعال می‌شود. متاسفانه این روش هنوز قادر به شناسایی صاحب کاربر نیست؛ یعنی اگر فردی به غیر از صاحب گوشی آن را در دست نگه دارد این ویژگی فعال نشده و احتمال دارد امنیت کاربر در خطر قرار گیرد. این ویژگی فقط قادر به شناسایی حرکت است و همچنین می‌تواند نحوه نگه‌داری گوشی را در زمانی که در دست یا جیب یا بر روی میز است تشخیص دهد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد این ویژگی به نسخه‌‌ی ۵ به بعد اندروید اضافه شده و جزو جدیدترین نسخه‌ی سرویس‌ Google Play Services به شمار می‌رود. این قابلیت در گوشی‌های سری نکسوس گوگل و در سایر گوشی‌های اندرویدی قابل اجرا خواهد شد.

منبع : رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.