از کار افتادن بات نت Beebone

۱کمیته رکن چهارم – بات نت Beebone که برای ارسال بدافزار مورد استفاده قرار می گرفت از کار افتاد. این بات نت که به عنوان AAEH نیز شناخته می شود، یک بات نت پیچیده خاص می باشد که به دلیل سیستم دانلود چند ریختی از کار انداختن آن کار بسیار دشواری است.

به گزارش کمیته رکن چهارم – بیش از پنج میلیون نمونه از کرم بات نت جمع آوری شده است که این کرم با عنوان W32/Worm-AAEH شناخته می شود. با توجه به Europol، این گروه تخمین می زند که بیش از ۱۲۰۰۰ رایانه تحت تاثیر این بات نت قرار دارند اما به نظر می رسد رایانه های تحت تاثیر بیش از این مقدار باشد. بیشترین میزان آلودگی در امریکا، ژاپن، هند و تایوان کشف شده است با این وجود رایانه های آلوده در ۱۹۵ کشور شناسایی شده است.
به منظور از کار انداختن بات نت Beebone، این گروه از روش sinkholing استفاده کرد و تمامی نام دامنه های در ارتباط با بات نت را کشف و ضبط کردند. در حالی که Beebone تهدید بزرگی محسوب نمی شود اما در نوع خود بسیار پیجیده است و باعث می شود تا چندین نوع بدافزار امنیت رایانه قربانی را در معرض خطر قرار دهند. این بات نت تقریبا ۲۰ بار در روز خودش را به روز رسانی می کرد و از مجموعه برنامه هایی استفاده می کرد که به طور مداوم همدیگر را دانلود می کردند تا خودشان را در برابر حذف شدن بیمه کنند.
با وجود پیچیده بودن این بات نت، در مقایسه با بات نت های معروف دیگر کوچک بود. در ماه فوریه امسال، بات نت Ramnit از کار افتاد. این بات نت پنج سال در حال فعالیت بود و حدود ۳٫۲ میلیون رایانه را آلوده کرده بود.
منبع:مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.