کشف آسیب پذیری Darwin Nuke در دستگاه های آیفون و آی پد

۱کمیته رکن چهارم – شرکت کسپراسکای یک آسیب پذیری امنیتی را در آیفون، آی پد و سیستم عامل مکینتاش کشف کرده است که می تواند این دستگاه ها را در معرض خطر حملات انکار سرویس قرار دهد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،این شرکت امنیتی هشدار داد که دستگاه های مکینتاش در حال اجرای OSX 10.10، آیفون ۵s، آیفون ۶، آیفون ۶ plus، آی پد Air، آی پد Air 2، آی پد مینی و آی پد مینی ۳ در حال اجرای iOS 8 تحت تاثیر آسیب پذیری Darwin Nuke قرار دارند.
این حفره امنیتی ناشی از یک مولفه منبع باز از سیستم عامل iOS و OSX است که با نام Darwin شناخته می شود زمانی مورد سوء استفاده قرار می گیرد که این بخش سایز بسته IP را با گزینه های نامعتبر IP پردازش کند.
اگر هکری بداند که چگونه بسته های نامعتبر را ایجاد نماید می تواند از این آسیب پذیری برای راه اندازی حملات انکار سرویس سوء استفاده نماید. با این وجود تعدادی پیش شرط برای سوء استفاده موفقیت آمیز از این آسیب پذیری مورد نیاز است از جمله آن که سرآیند بسته IP باید ۶۰ بایت و با ظرفیت کمتر یا مساوی با ۶۵ بایت باشد. گزینه های IP مانند سایز و کلاس آن باید نادرست باشد.
معمولا مسیریاب ها و فایروال ها بسته های نادرست با سایزهای نامعتبر را فیلتر می کنند اما محققان چندین حالت IP نامعتبر را که قادر است از مسیریاب ها عبور کند کشف کرده اند. به تمامی کاربران OS X 10.10 و iOS 8 هشدار داده می شود تا دستگاه های خود را به نسخه های OS X 10.10.3 و iOS 8.3 به روز رسانی نمایند.
در حال حاضر شرکت اپل اصلاحیه ای برای آخرین نسخه های OS X و iOS منتشر کرده است و به کاربران توصیه کرده است تا در اسرع وقت این اصلاحیه ها را اعمال نمایند.

منبع:مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.