کاهش ۵۰ درصدی نرم افزار های مخرب اندروید

کمیته رکن چهارم – یکی از انتقاد هایی که همواره از اندروید می شود، وجود نرم افزار های مخرب در آن است که ایمنی را کاهش داده و پلتفرم را از کارایی خود دور می کند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،اندروید آنقدر ها که گفته می شود دچار نرم افزار های مخرب نیست و گوگل این موضوع را در گزارشی ۴۴ صفحه ای روشن کرده است. در زیر چند نکته مهم از این گزارش را بررسی می کنیم.
حدود یک میلیارد دستگاه اندرویدی توسط گوگل پلی محافظت می شوند و این سرویس هر روز ۲۰۰ میلیون جستجوی امنیتی در دستگاه ها انجام می دهد.
در سال ۲۰۱۴ کمتر از یک درصد از دستگاه های اندرویدی دارای اپ های مخرب بودند. البته از دستگاه هایی که از گوگل پلی اپ نصب کرده اند تنها ۱۵ صدم درصد با این مشکل مواجه بوده اند.
در سه ماهه نخست و چهارم ۲۰۱۴ میزان کلی اپ های مخرب که در سرتاسر جهان برروی پلتفرم های اندرویدی نصب شدند شاهد کاهشی ۵۰ درصدی بود.
SafetyNet در هر روز به طور متوسط ۴۰۰ میلیون دستگاه را برای یافتن اپ های مخرب بررسی می کند.
در سال ۲۰۱۴ حدود ۸۰ مشکل امنیتی اندروید رفع شده و ۲۵ هزار اپ در گوگل پلی که مشکل آفرین بوده اند، با دریافت بروزرسانی هایی، ایمن شدند.
پس موضوع نرم افزار های مخرب اندروید دچار اغراق بسیاری شده یا اینکه گوگل نتوانسته به خوبی این واقعیت ها را به افکار عمومی انتقال دهد. البته یک منطق همیشگی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر اپ های خود را از منابع موثق و قابل اطمینان دانلود و نصب کنید، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد پس نمی توان گوگل را در همه موارد مقصر خواند.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.