مشکل امنیتی اندروید

۱کمیته رکن چهارم – ناتوانی در اعمال برخی از اصلاحیه ها بر روی دستگاه ها به این دلیل است که سرعت رشد نرم افزار از رشد سخت افزار سریع تر است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،درمیان اغلب افشاهای امنیتی، شرکت گوگل معمولا تحت تاثیر آسیب پذیری های افشاء شده قرار دارد. در حال حاضر سیستم عامل اندروید با تصاحب ۸۱ درصد از بازار تلفن همراه به عنوان محبوب ترین سیستم عامل تلفن همراه شناخته می شود. اما تنها سهم کوچکی از این تعداد در حال اجرای آخرین نسخه از این سیستم عامل می باشند. بنا به گزارشات تنها ۱۰ درصد از تلفن های هوشمند اندروید از نسخه ۵٫۰ “Lollipop” استفاده می کنند و حدود ۳۹ درصد نیز در حال استفاده از نسخه قبلی آن، نسخه ۴٫۴ “KitKat” می باشند.
در آخرین نسخه اندروید آخرین آسیب پذیری ها برطرف شده و اصلاحیه های امنیتی اعمال شده است. در این میان شکاف بزرگی بین دستگاه هایی که از نسخه ۴٫۳ و نسخه های پیش از آن و نسخه ۴٫۴ و نسخه های پس از آن استفاده می کنند وجود دارد زیرا اکثر کاربران آخرین اصلاحیه ها را اعمال نمی کنند و برخی از دستگاه ها با اعمال اصلاحیه ها و ویژگی های امنیتی که برای کاهش تهدیدات بدافزاری و افشای اطلاعات استفاده می شوند سازگاری ندارند.
ناتوانی در اعمال برخی از اصلاحیه ها بر روی دستگاه ها به این دلیل است که سرعت رشد نرم افزار از رشد سخت افزار سریع تر است. تنهای استثنای این مورد گوشی های برند گوگل با نام Nexus است که می توانند مرتب اصلاحیه ها را دریافت نمایند.
البته این ناسازگاری به نفع تولیدکنندگان گوشی می باشد زیرا به دلیل عدم به روز رسانی، کاربران مجبور می شوند تا دستگاه های خود را با مدل های جدیدتر جایگزین کنند. اما در انتها این کاربر است که صدمه می بیند و به دلیل استفاده از نسخه های به روز نشده در معرض انواع تهدیدات سایبری قرار می گیرد.

منبع:مرکزماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.