راه اندازی حملات سرقت هویت به وسیله دامنه های جدید

۱کمیته رکن چهارم – دامنه های سطح بالا هدفی برای مجرمان سایبری هستند تا از این طریق ایمیل های سرقت هویت و هرزنامه ها را انتشار دهند.

به گزارش کمیته رکن چهارم، دامنه های سطح بالا برای مجرمان سایبری به ابزاری جالب تبدیل شده اند تا از این طریق تبلیغات ناخواسته، فریب آمیز و کمپین های سرقت هویت را گسترش دهند.
با توجه به گزارشی جدیدی که توسط شرکت کسپراسکی منتشر شده است، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵، برنامه ثبت دامنه های عمومی جدید جذاب ترین هدف برای هرزنامه نویسان بوده است. مطابق با اظهارات محققان، در ابتدای سال ۲۰۱۴، این برنامه برای استفاده توسط سازمان های مرتبط طراحی شده بود اما متاسفانه برنامه های TLD عمومی به ابزاری عالی برای گسترش هرزنامه تبدیل شده است.
برنامه ثبت gTLD به سازمان ها اجازه می دهد تا ناحیه دامنه مرتبط با فعالیت و کسب و کار خود را انتخاب نمایند. به عنوان مثال، محققان می توانند دامنه .science و گروه ورزشی دامنه .club را انتخاب کنند. کسب و کارها و سازمان ها به راحتی این دامنه های جدید را ثبت می کنند و لازم نیست که از دامنه های .com یا .bizکه مرتبط با فعالیت آن ها نیست استفاده نمایند.
شرکت کسپراسکی اعلام کرد که مجرمان سایبری از این روند سوء استفاده می کنند. مشاهدات ترافیکی این شرکت نشان می دهد که TLD های عمومی اولین منبع توزیع هرزنامه های با مقیاس بزرگ می باشند و هم چنین در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵، افزایش قابل توجهی در تعداد دامنه های جدیدی که هرزنامه ارسال می کنند وجود دارد.

منبع:مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.