تجربه احراز هویت با ابزار بیومتریک

۱کمیته رکن چهارم – در دنیای رو به پیشرفت امروزی که احراز هویت به شیوه سنتی، زمان‌بر به نظر می‌رسد برخی شرکت‌ها اقدام به ارائه محصولاتی بر پایه شناسایی هویت بیومتریک در نمایشگاه فناوری و نوآوری کرده‌اند.

به گزارش کمیته رکن چهارم، یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مطرح شده در دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری، حوزه آی تی و آی سی تی بوده و شرکت‌های ارائه‌دهنده محصولات و راهکارهایی بر بستر آی تی نیز در این نمایشگاه حضور یافته‌اند.

شرکت رایابین، ارائه‌دهنده سیستم‌های بیومتریک تشخیص هویت در این نمایشگاه، خودپرداز بیومتریکی بانکی مبتنی بر شناسایی عنبیه و اثرانگشت را ارائه کرد که قابل نصب بر انواع دستگاه‌های خودپرداز بوده و انواع کارت بانکی اعم از هوشمند، مغناطیسی و یا دوال را پشتیبانی می‌کند و قابلیت پرداخت با کارت و بدون کارت بانکی را نیز دارد.

همچنین این شرکت، سیستم تشخیص هویت بیومتریک مشتریان را نیز به این نمایشگاه آورده بود که بدون نیاز به هرگونه مدرک شناسایی، کاربر را از روی اثر انگشت و یا عنبیه شناخته و امکان دریافت و یا جابه‌جایی نامحدود پول را با کم کردن احتمال جعل هویت، کلاهبرداری و یا افشای هویت فراهم می‌سازد.

سیستم صندوق امانات بیومتریک هوشمند نیز محصول دیگری است که ضرورت وجود آن به‌ویژه در بانک‌ها، فرودگاه‌ها و مراکز نظامی احساس می‌شود و البته قابلیت پیاده‌سازی بر روی انواع صندوق و گاوصندوق را داراست.

گفتنی است که نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری، دومین دوره خود را از نوزدهم تا بیست و دوم خردادماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران سپری می‌کند.

منپع:دیده بان آی تی

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.