سوء استفاده از آسیب پذیری اصلاح شده فلش پلیر

۱کمیته رکن چهارم – در صورت موفقیت آمیز بودن حملات جدید Magnitude که از آسیب پذیری CVE-2015-3113 سوء استفاده می کند، بدافزار گروگان گیر Cryptowall نصب می شود.

به گزارش کمیته رکن چهارم،تنها چهار روز پس از اصلاح یک آسیب پذیری در فلش پلیر توسط گروه ادوب، کد سوء استفاده توسط مجرمان سایبری برای استفاده در حملات با مقیاس بالا منتشر شده است. این مساله روشن می کند که کاربران باید هر چه سریع تر اصلاحیه ها را اعمال نمایند.
روز یکشنبه یک محقق بدافزار با نام مستعار Kafeine حملات drive-by downloadای را کشف کرد که با سوء استفاده از آسیب پذیری اصلاح شده روز سه شنبه ادوب به وقوع پیوسته است.
این آسیب پذیری با CVE-2015-3113  شناخته می شود و قبل از انتشار اصلاحیه ادوب در حالت zero-day قرار داشته است. این آسیب پذیری چند هفته پیش توسط جاسوسان سایبری چینی در حملات هدفمند علیه سازمان ها مورد استفاده قرار گرفته بود.
مشاهده کد سوء استفاده برای آسیب پذیری zero-day برای فلش پلیر و برنامه های کاربردی دیگر و استفاده در حملات هدفمند جاسوسی سطح بالا امری غیرمعمول است. به این علت که هدف مهاجمان به مخاطره انداختن سازمان هایی است که لایه های دفاعی پیچیده ای دارند. از طرف دیگر، هنگامی که کدهای سوء استفاده zero-day در حملات هدفمند مورد استفاده قرار می گیرد وقوع حملات با مقیاس بالا بسیار نادر است.
در صورت موفقیت آمیز بودن حملات جدید Magnitude که از آسیب پذیری CVE-2015-3113 سوء استفاده می کند، بدافزار گروگان گیر Cryptowall نصب می شود.

منبع:مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.