نکات امنیتی برای کودکان: در اینترنت هوشیار و گوش‌بزنگ باشید

۱کمیته رکن چهارم – حتما می‌دانید حساب‌های کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی درست مانند حساب بانکی پدر و مادرتان لقمه چرب و نرمی برای هکرهاست. بنابراین هرگز نمی‌توانید با بی‌خیالی و بی‌توجهی پا به دنیای خطرناک وب بگذارید. با وجود این عقل شما بهترین ابزار برای مقابله با مهاجمان سایبری است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،حتما می‌دانید حساب‌های کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی درست مانند حساب بانکی پدر و مادرتان لقمه چرب و نرمی برای هکرهاست. بنابراین هرگز نمی‌توانید با بی‌خیالی و بی‌توجهی پا به دنیای خطرناک وب بگذارید. با وجود این عقل شما بهترین ابزار برای مقابله با مهاجمان سایبری است.

هوشمندانه و آگاهانه عمل کنید. اگر احتمال می‌دهید حوصله از بر کردن گذرواژه‌های طولانی و پیچیده را ندارید یک رمز مضحک انتخاب کنید. باور کنید کنار هم گذاشتن چند کلمه بی‌ربط و ساختن یک رمز عبور بلند و خنده‌آور کار سختی نیست. البته از ابزار مدیریت گذرواژه‌ها هم غافل نشوید.
اگر خود را کاربر مسئولیت‌پذیری در قبال امنیت اینترنتی می‌دانید به توصیه‌های ساده و کاربردی زیر برای مقابله با مهاجمان سایبری توجه کنید:

* هرگز گذرواژه‌های خود برای شبکه‌های اجتماعی یا سرویس‌های اینترنتی را به کسی نگویید، حتی بهترین دوست خود.    اگر فردی به رمز عبور شما دسترسی پیدا کند می‌تواند از طرف شما پیام‌ها یا فایل‌ها نامربوط و خرابکارانه منتشر و چهره شما را پیش دیگران خراب کند. دوستان شما از دریافت پیام‌های عجیب و غریب خوشحال نخواهند شد.

* هرگز رمز عبور خود را از طریق ایمیل یا اپلیکیشن‌های پیام فوری مانند وایبر یا تلگران با دیگران به‌اشتراک نگذارید. ممکن است افرادی خود را کارشناس یا اپراتور شبکه‌های اجتماعی جا بزنند و گذرواژه شما را طلب کنند. هرگز اطلاعاتی به آنها ندهید.

* سعی کنید از گذرواژه‌های بلند و پیچیده استفاده کنید؛ گذرواژه‌هایی حداقل هشت حرفی شامل عدد، حروف همراه با کپس‌لاک و حتی علائم نقطه‌گذاری مانند علامت سوال یا علامت تعجب. نام حیوان خانگی، تاریخ تولد یکی از اعضای خانواده یا ردیف کردن اعداد ۱۲۳۴۵ به عنوان رمز عبور را بی‌خیال شوید. حدس زدن اسامی شناخته شده و رایج یا اعداد سر راست کاری ندارد و به‌دست آوردن این اعداد با نرم‌افزارهای خاصی امکان‌پذیر است.

* گذرواژه‌های خود را هرگز روی کاغذ یادداشت نکنید یا آنها را در فایل ورد ذخیره نکنید. افراد سواستفاده‌گر دقیقا در چنین فایل‌هایی دنبال رمز عبور شما می‌گردند. سعی کنید گذرواژه‌ها را به‌خاطر بسپارید.

* قبل از وارد کردن رمز عبور خود مطمئن شوید وارد آدرس اینترنتی مورد نظر خود شده‌اید. به آدرس سایت دقت کنید و مطمئن شوید همه چیز همان‌طور است که باید باشد. مهاجمان سایبری با ایجاد صفحه قلابی سایت‌های پرمخاطب سعی دارند گذرواژه کاربران را سرقت کنند.
مرجع : کسپرسکی آنلاین

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.