کاهش قابل توجه هرزنامه ها

۱کمیته رکن چهارم – در حال حاضر تعداد هرزنامه ها در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،جدیدترین یافته های سایمانتک نشان می دهد که تعداد ایمیل های هرزنامه ای در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است. در حال حاضر تعداد هرزنامه ها ۵۰ درصد کاهش یافته است و به میزان خود در سپتامبر سال ۲۰۰۳ رسیده است.
این میزان نسبت به ماه می ۰٫۶ درصد کاهش را نشان می دهد. شرکت کسپراسکی اعلام کرد که ۵۹٫۲ درصد از تمامی ایمیل ها در سه ماهه اول امسال هرزنامه بوده است.
بنا به گزارشات، صنعت معدن با نرخ هرزنامه ۵۶ درصدی در صدر جدول صنایع آلوده به بدافزار قرار دارد و پس از آن کارخانه ها و ساخت و ساز در رده دوم قرار گرفته است.
هرزنامه ها ممکن است بی ضرر باشند و نادیده گرفته شوند اما ایمیل های ناخواسته می توانند حاوی پیوست ها و لینک های آلوده به بدافزار باشد که با کلیک کردن بر روی آن ها ضرر مالی را متوجه قربانی می کند.
کاهش هرزنامه ها و حملات سرقت هویت نشان می دهد که مجرمان سایبری توجه خود را بر روی روش های دیگر جمع آوری پول از قیبل حملات مبتنی بر بدافزار، بدافزارهای گروگان گیر و بدافزارهای رمزگذاری متمرکز کرده اند و بنا به گزارشات در ماه های اخیر این نوع حملات افزایش قابل توجهی داشته اند.

منبع:مرکزماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.