تبدیل کامپیوترها به آنتن سلولی توسط بدافزاری جدید

 

۱کمیته رکن چهارم – گروهی از محققان راهی را یافتند که که می تواند کامپیوتر را تبدیل به یک فرستنده سلولی کند و بدین ترتیب می توانند اطلاعات آن را به وسیله یک تلفن همراه نزدیک به کامپیوتر به سرقت ببرند.
به گزارش کمیته رکن چهارم – در حالی که برخی از محققان نشان دادند که سرقت اطلاعات از ایت طریق امکان پذیر است، اما اجرای موفق آمیز برخی از این روش ها مستلزم آن است که کامپیوتر ویژگی های سخت افزاری خاصی داشته باشد.

این تحقیق که قرار است هفته آینده در کنفرانس امنیتی USENIX مطرح شود اولین تحقیقی است که امکان سرقت اطلاعات تنها با استفاده از یک بدافزار و تلفن همراه نشان می دهد.
باید بدافزاری که توسط محققان طراحی شده است بر روی کامپیوترهایی که هدف این حمله قرار می گیرند نصب شود. این بدافزار می تواند از طریق اتصال یک درایو قابل حمل به کامپیوتر منتقل شود و سیستم را آلوده نماید.
این بدافزار که GSMem نامیده شده است بر روی کامپیوتر آلوده به عنوان یک فرستنده عمل می کند. این بدافزار دستورات خاص مبتنی بر حافظه را ایجاد می کند که بین CPU و حافظه ارسال می شود، امواج رادیویی را در فراکانس های GSM، UMTS و LTE تولید می کند که می تواند توسط دستگاه های سیار نزدیک به کامپیوتر دریافت شود.
از آنجایی که این بدافزار دارای ردپایی بسیار کوچک در حافظه است درنتیجه تشخیص آن بسیار مشکل بوده و به راحتی می تواند از دید برنامه های ضدبدافزارهای پنهان بماند.
استفاده از گوشی های هوشمند دارای آنتن ها و پردازنده بسیار قوی می تواند باعث شود تا سرعت ارسال اطلاعات افزایش یابد و هم چنین می توان حمله را از فاصله دورتری هدایت کرد.
برخی از راه های دفاعی در برابر این حمله آسان است. می توان دسترسی تمامی گوشی ها و گوشی های هوشمند را به نواحی حساس مسدود کرد. گزینه دیگر شامل مسدود نمودن سیگنال های سلولی می شود.

منبع : رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.