رشد ۵۸ درصدی حملات DNS در یک سال گذشته

۱کمیته رکن چهارم – میزان تهدیدهای سایبری DNS از فصل دوم سال ۲۰۱۴ میلادی تا مدت مشابه امسال رشد ۵۸ درصدی را تجربه کرد و مرکز تخصصی امنیتی Infoblox بر پایه جدیدترین گزارش خود توضیح داد افزایش حملات فیشینگ و سرقت‌های اینترنتی عامل این مسئله بود.

به گزارش کمیته رکن چهارم -در گزارش «فهرست تهدیدهای DNS فصل دوم ۲۰۱۵» که شرکت Infoblox برای تدوین آن با مرکز InternetIdentity.com (IID) همکاری کرد، کارشناسان هشدار دادند که سطح این نوع تهدیدها به عدد ۱۳۳ رسیده و رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است.

سیستم نام دامنه(DNS) به عنوان یک دایرکتوری تلفنی برای اینترنت، ترجمه آدرس‌های اینترنتی مبتنی بر متن و تبدیل آنها به آدرس‌های IP مشخص شدن میزان ترافیک وب فعالیت می‌کند. مرکز Infoblox گزارش داد که هم‌اکنون بخش اعظم حملات سایبری مبتنی بر سیستم‌های DNS انجام می‌شود و سازمان‌ها باید در این زمینه بسیار مراقب باشند.

مرکز Infoblox از مشکل مذکور به عنوان «بزرگ‌ترین عامل واحد» یاد کرد و توضیح داد که هکرها از این طریق دامنه‌های اینترنتی آلوده ایجاد می‌کنند و حملات فیشینگ خود را به انجام می‌رسانند.

 عامل دیگری که باعث شده این نوع حملات به صورت گسترده‌تر در سراسر جهان انجام شوند، افزایش آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری به خصوص در حوزه سازمانی است که کسب و کارها را در مقابل این نوع حملات ضعیف می‌کند.

در گزارش مرکز Infoblox گفته شد که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ میلادی تعداد حملات DNS در سراسر جهان ۱۰۰ نوع گزارش شده بود که این رقم هم‌اکنون به ۱۳۳ نوع افزایش یافته است.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.