خطری که میلیون‌ها کاربر فیس‌بوک را تهدید می‌کند

۱کمیته رکن چهارم – اگر از کاربرانی هستید که شماره تلفنتان را در حساب کاربری فیس‌بوک خود وارد کرده‌اید، ممکن است در معرض خطر حملات سایبری باشید. حتی اگر تنظیمات حریم خصوصیِ حساب کاربری خود را فعال کرده باشید، هکر با وارد کردن شماره‌ی تلفن همراهتان در بخش جستجوی وب‌سایت فیس‌بوک، می‌تواند تمام اطلاعات جزئی حساب کاربری‌تان و مکان جغرافیایی شما را پیدا کند.

به گزارش کمیته رکن چهارم -محقق امنیتی که این ایراد را پیدا کرده است، گفت: “با وجود این ایراد امنیتی، یک شخص با دانش کافی می‌تواند اطلاعات کاربر و شماره تلفن او را به دست آورده و آنها را برای اهداف خاصی به فروش برساند؛ اهدافی که کاربر آنها را دوست نخواهد داشت.”

در ماه آوریل، فیس‌بوک هشداری را در مورد این ایراد امنیتی دریافت کرد، اما هنوز تلاشی برای برطرف کردن این مشکل نکرده است و همین مسأله برای کاربران ایجاد خطر خواهد کرد.

فیلیپ لیبرمن (Philip Lieberman)، مؤسس شرکت Lieberman Software در این مورد گفت: “با وجود اینکه، فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی برای استفاده عموم است، اما همواره در مورد حفظ امنیت برای جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران مشکل داشته است. در حقیقت بسیاری از حملات فیشینگ بر اساس اطلاعات عمومی جمع‌آوری‌شده از فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.”

لیبرمن افزود: “بهترین راه برای پیشگیری از چنین حملاتی این است که اطلاعات حساس خود را در حساب کاربری‌تان قرار ندهید؛ اطلاعاتی که دوست ندارید از آنها سوءاستفاده شود. هرگز به ویژگی‌هایی مانند حفظ حریم خصوصی اتکا نکنید.

منبع : رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.