ترندمیکرو : گزارش تهدیدات سایبری فصل دوم ۲۰۱۵ میلادی

۱کمیته رکن چهارم – به گزارش دیسنا : کمپانی امنیتی ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) گزارش تهدیدات سایبری فصل دوم سال ۲۰۱۵ میلادی را منتشر کرد .فصل دوم سال ۲۰۱۵ میلادی اکثرآ مربوط به کشف و شناسایی آسیب پذیری ها و حملات هکری اختصاص داشت .

به گزارش کمیته رکن چهارم،در این فصل هکرها به تکنولوژی های عمومی حمله ور شده و از طرفی برای حملات خود علاوه بر استفاده از روشهای جدید به روشهای خلاقانه تر و پیچیده تری روی آورده اند .
به گفته Raimund Genes از مدیران فناوری کمپانی ترندمیکرو ، صدمات ناشی از حملات سایبری و عملیاتهای هک دیگر محدود نیست و میتوان بسیار خسارت بار باشد و بسیار فراتر از یک اشکال نرم افزاری ساده برای هک هواپیماها ، ماشینهای هوشمند و ستگاه های تلویزیونی بوده است .
به عقیده ترندمیکرو ، هکرها در حال به دست گرفتن رویدادهای استراتژیک و هدف قرار دادن طیف بسیار وسیعتری از مردم و جامعه هستند .
رشد ۵۰ درصدی استفاده از Angler exploit kit ، رشد ۶۷ درصدی exploit kit-related threats ، رشد استفاده از باجگیران CryptoWall که با رشد ۷۹ درصدی فقط در آمریکا صورت گرفته ، از جمله نشانه های استفاده خلافکاران سایبری و هکرها از روشهای بهتر برای توسعه و گسترش آلودگی ها و ویروسها هستند .

مورد دیگری که در فصل دوم سال ۲۰۱۵ میلادی اتفاق افتاد نفوذ هکرها به سرویس دهنده های سازمانی و دولتی و سرقت اطلاعات آنها بود .
سرقت اطلاعات سازمان دولتی Internal Revenue Service (IRS) در ماه می و U.S. Office of Personnel Management (OPM) system در ماه june از آن جمله بودند که فقط در مورد OPM اطلاعات حدود ۲۱ میلیون نفر به سرقت رفت که در سرقت این اطلاعات از بدافزارهای پیچیده و سرورهای کنترلی C&C و نقص های امنیتی نرم افزارها استفاده شد .

حمله به سرویسهای پرداخت فروشگاهی ( POS ) با استفاده از ویروسهای FighterPoS و MalumPoS توسط هکرهای انفرادی Lordfenix و Frapstar که همراه با حملات کیلاگر ( Keylogger ) نشان داد که افرادی خاصی قادر هستند تاثیرات بسیار زیاد و البته مخربی در فضای سایبری داشته باشند .

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.