تغییر کد PIN دستگاه اندروید توسط بدافزار گروگان گیر

۱کمیته رکن چهارم – محققان شرکت امنیتی ESET گونه ای بدافزار را شناسایی کرده اند که کد PIN دستگاه های اندروید را تغییر می دهد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،محققان شرکت امنیتی ESET گونه ای بدافزار را شناسایی کرده اند که کد PIN دستگاه های اندروید را تغییر می دهد.
برای اغلب کابران تنها راه رهایی از این بدافزار تنظیم مجدد گوشی به تنظیمات کارخانه است که منجر به حذف تمامی داده های دستگاه می شود.این بدافزار تنها در فروشگاه های برنامه های متفرقه اندرویدی دیده شده است.
برای تغییر کد PIN این بدافزار نیاز به دسترسی سطح ادمین دستگاه دارد و این بدافزار از روش جدیدی برای بدست آوردن افزایش حق دسترسی استفاده می کند.
علاوه بر استفاده از روش جدید افزایش حق دسترسی این بدافزار به گونه ای نوشته شده است که می تواند سه محصول آنتی ویروس تلفن همراه شامل Dr. Web، ESET’s Mobile Security و Avast را غیرفعال نماید.
کاربران متخصص می توانند بدون تنظیم مجدد دستگاه و حذف داده های خود از این بدافزار خلاص شوند. اگر کاربری حق دسترسی root داشته باشد می تواند این بدافزار را حذف نماید و برخی از نرم افزارهای امنیتی نیز می توانند این بدافزار را متوقف نمایند.

منبع:مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.