هکرهایی با نقاب بانک های خصوصی

۱کمیته رکن چهارم – امروزه روش های بسیاری برای هک و نفوذ به حریم های خصوصی در اینترنت وجود دارد که فیشینگ یا سرقت آنلاین اطلاعات از جمله آنهاست. در این روش هکر نسبت به دریافت اطلاعات و رمزهای بانکی افراد اقدام می کنند که هریک از کاربران اینترنت باید راه شناسایی این هکر ها را بدانند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،فیشینگ یا سرقت آنلاین از جمله هک هایی هستند که برای بدست آوردن اطلاعات کاربران اینترنت استفاده میشود. این روش در عمل به صورت کپی دقیق رابط گرافیکی یک وب‌گاه معتبر مانند بانک‌هاین یا صفحات ورود انجام می‌شود که ابتدا کاربر از طریق ایمیل و یا آگهی‌های تبلیغاتی سایت‌های دیگر، به این صفحه قلابی هدایت می‌شود، سپس از کاربر درخواست می‌شود تا اطلاعات و رمز های خود مانند اطلاعات کارت اعتباری و حساب بانکی را آنجا وارد کند. در صورت گمراه شدن کاربر و وارد کردن اطلاعات خود، فیشرها به اطلاعات شخص دسترسی پیدا می‌کنند و می توانند حساب بانکی افراد را خالی کنند.
راه های مختلفی برای شناسایی صفحات جعلی هکرها وجود دارد. با بررسی آدرس url صفحه های مشکوک و دقت در نام و کلمه های غیر مرتبط یا اضافه می تواند به راحتی دست هکر را رو کند.
گاهاً هدایت هکر ها به صفحات جعلی با ایمیل های گمراه کننده صورت میگیرد. همچنین برای تشخیص ارسال کننده اصلی هر ایمیل، می بایست به اصلاعات سرور ارسال کننده ایمیل توجه کرد.
برای جلوگیری و حفظ امنیت در برابر این روش هکینگ، نرم افزار ها و فایروال های مختلفی اعم از کومودو اینترنت سکیوریتی و یا بیت دیفندر توصیه شده است. در بین مرورگرها، گوگل کروم از هوشمندی بیشتری در شناسایی صفحات جعلی برخوردار است. اما این نرم افزار ها هرگز امنیت ۱۰۰% ایجاد نمیکنند و بهترین راه، دقت کاربران در استفاده از وبگردی و اینترنت می باشد.
از جمله سایت‌های هدف این کار می‌توان سایت‌های پی‌پال، ای‌بی و بانک‌های آنلاین را نام برد.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.