جمع آوری برنامه های آلوده به بدافزار از فروشگاه اپل

۱کمیته رکن چهارم – شرکت اپل برای محافظت از مشتریان خود، برنامه هایی را از فروشگاه App Store جمع آوری کرده است که با نرم افزار تقلبی تولید شده اند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،پس از آنکه شرکت اپل دریافت ۴۰ برنامه کاربردی iOS توسط یک نسخه تغییر یافته از نرم افزار تولید شده اند و آلوده به بدافزار می باشند، تعدادی زیادی از برنامه های کاربردی را از فروشگاه خود جمع آوری کرد.
کریستین مونوگان، سخنگوی اپل گفت: شرکت اپل برای محافظت از مشتریان خود، برنامه هایی را از فروشگاه App Store جمع آوری کرده است که با نرم افزار تقلبی تولید شده اند.
هفته گذشته Palo Alto Networks اعلام کرد که بدافزار جدیدی با نام XcodeGhost محیط ارتقاء Xcode برای ساخت برنامه های کاربردی اپل، آیفون و آی پد را آلوده کرده است.
این شرکت امنیتی دریافت که بیش از ۳۹ برنامه کاربردی از جمله بسیاری برنامه معروف چینی آلوده به بدافزار می باشند. این برنامه ها شامل برنامه معروف چت WeChat، Didi Chuxing و اسکنر کارت تجاری CamCard می باشند.
Tencent در بلاگی نوشت: این آسیب پذیری تنها WeChat نسخه ۶٫۲٫۵ برای iOS را تحت تاثیر قرار می دهد و نسخه های جدیدتر این برنامه تحت تاثیر این مشکل قرار ندارند.
بدافزار XcodeGhost کامپایلرها را هدف قرار می دهد و اطلاعات را از روی دستگاه جمع آوری کرده و داده ها را به سرورهای C&C ارسال می کند.

منبع:مرکزماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.