افزایش قابل توجه بدافزارها در سه ماهه دوم ۲۰۱۵

۱کمیته رکن چهارم ، تحقیقات اخیر شرکت امنیتی پاندا نشان می دهد که تعداد بدافزارها در سه ماهه دوم ۲۰۱۵ افزایش قابل توجهی داشته و در طول سه ماه بیش از ۲۱ میلیون نوع بدافزار شناسایی شده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،تحقیقات اخیر شرکت امنیتی پاندا نشان می دهد که تعداد بدافزارها در سه ماهه دوم ۲۰۱۵ افزایش قابل توجهی داشته و در طول سه ماه بیش از ۲۱ میلیون نوع بدافزار شناسایی شده است.
در سه ماهه دوم ۲۰۱۵، شرکت امنیتی اسپانیایی به طور متوسط ۲۳۰۰۰۰ نوع بدافزار جدید را در هر روز شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش را نشان می دهد.
تعداد بسیار زیادی از بدافزارهای جدید مربوط به گونه های شناخته شده یا تغییر یافته قبلی می باشند و مجرمان سایبری به منظور عدم تشخیص این بدافزارها توسط آنتی ویروس، تغییراتی در گونه های قبلی ایجاد می کنند.
با توجه به گزارش پاندا، اغلب گونه های شناسایی شده تروجان می باشند که ۷۱ درصد از کل نمونه های شناسایی شده در این سه ماهه را تشکیل می دهند. دومین نوع رایج این بدافزارها، ویروس های سنتی می باشند که تنها ۱۱ درصد از کل نمونه ها را به خود اختصاص داده اند.
کشورهای چین (۴۷ درصد)، ترکیه (۴۳ درصد) و پرو (۴۲ درصد) بالاترین نرخ آلودگی و کشورهای سوئد (۲۱ درصد)، نروژ (۲۲ درصد) و ژاپن (۲۳ درصد) کمترین میزان آلودگی را داشته اند.
در گزارش آمده است: در حال حاضر وقت آن است که لایه های دفاعی پیشرفته ارتقاء یابند تا بتوانند انواع نفوذ را شناسایی کنند و هم چنین بتوانند اطلاعات فارنسیکی را برای انوع حملات بر روی سرورها و ایستگاه های کاری جمع آوری نمایند.

منبع:مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.