راهکار امنیتی فیس‌بوک برای مقابله با حملات دولت‌ها

۱کمیته رکن چهارم – فیس بوک با اضافه کردن یک لایه امنیتی جدید می‌خواهد از نفوذ حملات دولتی به کاربران این شبکه اجتماعی محافظت کند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،چند سال پس از اینکه گوگل نیز چنین امکانی را در سرویس Gmail خود قرار داد حالا فیس‌بوک نیز به امن‌تر کردن این سرویس رو آورده است.

به همین منظور در هنگام مشکوک شدن فیس بوک به یک حمله به یک اکانت فیس‌بوک یک صفحه هشدار برای کاربر باز می‌شود که او را نسبت به یک حمله دولتی آگاهی می‌کند و در عین حال ازکاربر می‌خواهد که با استفاده از یک کد به موبایل او می‌فرستد دوباره به سیستم وارد شود.

با این سیستم جدید جلوی ورود اشخاص دیگر به اکانت فیس‌بوک یک شخص گرفته می‌شود. اما کاربران باید این سیستم را قبلا فعال کرده باشند. در صورتی که یک درخواست ورود از سوی یک دستگاه جدید صورت بگیرد این هشدار به کاربر اعلام خواهد شد.

آلکس استاموس مدیر امنیت فیس‌بوک می‌گوید: این نوع حملات از سوی دولت‌ها بسیار پیشرفته‌تر و خطرناک‌تر از دیگر حملات به کاربران هستند و به همین دلیل فیس‌بوک تصمیم به اجرای این سیستم هشدار و حفاظت جدید گرفته است.

فیس‌بوک نگفته که چطور متوجه می‌شود که این نوع حملات از دیگر حملات را چگونه تشخیص می‌دهد.

فیس‌بوک می‌گوید که ممکن است برخی از این حملات ناشی از آلوده بودن سیستم کاربران باشد به همین دلیل توصیه می‌کند که کاربرانی که این هشدار را دریافت می‌کنند نسبت به تعویض یا بهبود سیستم خود اقدام کند.

منبع: تک‌کرانچ

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.