به‌روزرسانی جدید اندروید برای رفع مشکلات امنیتی منتشر شد

۱کمیته رکن چهارم – گوگل امروز برای اندروید یک پچ جدید را عرضه کرد که مشکلات امنیتی این سیستم‌عامل را رفع می‌کند،

به گزارش کمیته رکن چهارم،این به‌روزرسانی مجموعا ۲۴ مشکل امنیتی را رفع کرده که دو تای آن‌ها بسیار مهم هستند. مهم‌ترین مشکل امنیتی برطرف‌شده در این پچ باگی بود که به هکرها اجازه‌ اجرای کدهای مخرب از راه دور و به‌وسیله ایمیل، مرورگر‌ وب و MMS را می‌داد. دیگر ایرادی که در این به‌روزرسانی برطرف شد، حفره امنیتی است که اخیرا توسط Stagefright کشف شده بود.

این پچ مشکلات امنیتی دیگری از جمله مشکلات گزارش‌شده توسط Trend Micro و سیستم‌های امنیتی آزمایشگاهی Keen Team اشاره کرد، البته تیم امنیتی گوگل توانست باگ امنیتی را در تاریخ ۵ اکتبر کشف کند و پس از ۴۸ ساعت پچ امنیتی برطرف‌کننده آن را منتشر کرد.

این چهارمین پچ ماهانه امنیتی گوگل پس از عرضه مارشمالو است، این نشان‌دهنده این است که گوگل برای امنیت سیستم‌عاملش حسابی دست‌به‌کار شده است. در مقابل iOS نیز ۳۰ روز پس از عرضه نسخه ۹٫۰٫۲ را دریافت کرده‌است که در مجموع ۴۹ مشکل امنیتی را برطرف کرده‌ است.

سوالی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که این به‌روزرسانی چه زمانی برای شما قابل دریافت خواهد بود، سامسونگ اعلام کرده‌است که به‌روزرسانی‌های امنیتی را بلافاصله پس از انتشار برای گوشی‌های خانواده S، Note و تبلت‌های سری Tab منتشر می‌کند. ال‌جی نیز مثل سامسونگ به‌روزرسانی‌های امنیتی را بلافاصله آماده و عرضه خواهد کرد، اما سونی و اچ‌تی‌سی با این‌که اعلام کرده‌اند برای مشکل امنیتی Stagefright به‌روزرسانی عرضه می‌کنند، تاکنون اقدام خاصی را انجام نداده‌اند.

اگر تلفن‌همراه شما اندروید مارشمالو را دریافت کرده است می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات، از دریافت این پچ مطلع شوید.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.