دو ویژگی مهم امن‌ترین سیستم‌عامل مایکروسافت ویندوز ۱۰ (بخش اول)

۱کمیته رکن چهارم – با افزوده شدن ویژگی‌های امنیتی همچون Device Guard و Credential Guard ویندوز ۱۰ حفاظت بی‌سابقه ای را در برابر نرم‌افزارهای مخرب و تهدیدات مداوم پیاده‌سازی کرده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،این دو ویژگی امنیتی و کلیدی را ویژه کاربران سازمانی در نظر گرفته است. با این‌که این دو ویژگی از مؤلفه‌های اصلی ویندوز ۱۰ به شمار می‌روند، اما تا همین اواخر سخن‌گویان و مهندسان مایکروسافت سعی می‌کردند، صحبت خاصی در مورد این دو مؤلفه به زبان نیاورند و بیشتر در خصوص فناوری‌های امنیتی دیگر ویندوز ۱۰ همچون windows Hello صحبت کنند، به‌طوری که اگر اخبار و مقاله‌های حوزه فناوری اطلاعات  را مشاهده کنید، نگاه‌ها به سمت Windows Hello و پشتیبانی از فناوری‌هایی همچون تشخیص چهره و اثر انگشت معطوف شده بود.

مطلب پیشنهادی: راهنمای گام به گام نصب و پیکربندی آنتی‌ویروس در ویندوز ۱۰

اما Device Guard و Credential Guard دو ویژگی قدرتمند امنیتی ویندوز ۱۰ به شمار می‌روند که وظیفه محافظت از هسته مرکزی را در برابر بدافزارها بر عهده داشته و از دسترسی هکرها به کدها  و کنترل از راه دور ویندوز ۱۰ پیش‌گیری به عمل می‌آورند. البته لازم به توضیح است دو ویژگی امنیتی Device Guard و Credential Guard تمرکزشان بر سیستم‌های تجاری قرار داشته و فقط در نسخه‌های Windows 10 Enterprise و Windows 10 Education آن‌ها را مشاهده می‌کنید. ایان ترامپ رهبر گروه امنیتی LogicNow در این‌باره می‌گوید: «اخبار منتشر شده نشان می‌دهند، مایکروسافت از مدت‌ها قبل تحقیقات مفصل و جامعی را در ارتباط با انواع مختلفی از حملات که مشتریان سازمانی این شرکت را هدف قرار داده بود، انجام داده است. این شرکت اقدام به تجزیه و تحلیل رخدادهای امنیتی کرده است که در طول سال‌های گذشته محصولات این شرکت را مورد حمله قرار داده بودند. تحقیقات انجام شده، فراز و نشیب‌های امنیتی محصولات این شرکت را به خوبی روشن کرده است. ماحصل تحقیقات انجام شده، دو مؤلفه Device Guard و Credential Guard  را به وجود آورند. اکنون Device Guard بر پایه امنیت مجازی‌سازمحور ویندوز ۱۰ متمرکز شده است. این ویژگی به‌گونه‌ای عمل می‌کند که فقط به برنامه‌های قابل اعتماد اجازه اجرا شدن روی دستگاه را می‌دهد. در سوی دیگر Credential Guard از هویت سازمانی با ایزوله کردن آن‌ها در یک محیط مجازی سخت‌افزار محور محافظت به عمل می‌آورد. تصویر زیر نمای کلی فناوری Device Guard را نشان می‌دهد.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.