نسل بعدی ضدویروس‌ها به‌روزرسانی نمی‌خواهند!

۱کمیته رکن چهارم – همه ما می‌دانیم اگر یک نرم‌افزار امنیتی به‌روزرسانی نشود؛ عملاً بی‌فایده است. چرا باید به‌روزرسانی شود؟ چون بتواند ویروس‌ها و بدافزارهای جدید را شناسایی کند. تحقیقات نشان داده بسیاری از کاربران در سراسر جهان فقط اقدام به نصب یک نرم‌افزار امنیتی می‌کنند و دیگر از به‌روزرسانی آنغافل هستند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،اکنون، محققان دارند روی انتقال مفهوم یادگیری ماشینی عمیق به ضدویروس‌ها کار می‌کنند تا بتوانند به طور خودکار و هوشمند کدها و الگوهای جدید ویروس‌ها و بدافزارها را تولید و به بانک اطلاعاتی خود اضافه کنند و در نتیجه دیگر نیازی به به‌روزرسانی روزانه و ساعتی نداشته باشند. اگر شبکه عصبی هوشمند می‌تواند به طور خودکار چهره افراد را تشخیص بدهد، چرا ضدویروس‌ها نتوانند به طور خودکار و هوشمند بدافزارهای جدید را شناسایی کنند؟

یک شرکت استارت‌آپی دارد روی این موضوع کار می‌کند و توانسته ضدویروسی بسازد که مبتنی بر یادگیری ماشینی است و می‌تواند ۲۰ درصد بیشتر از بهترین ضدویروس‌های کنونی جهان بدافزارهای جدید را تشخیص و مقابله کند. البته، هنوز این ضدویروس رسماً معرفی نشده است و حتا سایت‌ها و موسسه‌های معتبر سنجش و ارزیابی نرم‌افزارهای امنیتی آن را تایید نکردند ولی این استارت‌آپ بدون پشتیبانی کار نمی‌کند. محققان دو شرکت مایکروسافت و Invincea دارند با این شرکت نوپا همکاری می‌کنند و گزارش‌هایی منتشر کردند که نشان می‌دهد دستیابی به ضدویروس‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی برای تشخیص خودکار بدافزارهای جدید بدون به‌روزرسانی الگوها و بانک اطلاعاتی امکان‌پذیر و در دسترس است. در یکی از این گزارش‌ها آمده است یک ضدویروس آزمایشگاهی توانسته ۹۵ درصد بدافزارهای جدید را شناسایی کند که خبری بسیار خوب و دلگرم‌کننده برای جامعه امنیت اینترنت و کامپیوتر است.

گفتنی است همانند بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های یادگیری عمیق و یادگیری ماشینی، موضوع نرم‌افزارهای ضدویروس و ضدبدافزار یادگیری ماشینی هنوز مراحل اولیه خود را طی می‌کنند ولی تصور کنید زمانی بتوانید یک ضدویروس روی موبایل یا کامپیوتر خانگی نصب کنید که نیاز به به‌روزرسانی و مصرف پهنای باند اینترنت نداشته باشد! این فناوری می‌تواند بازی را به نفع کاربران و به ضرر منتشرکنندگان ویروس و بدافزار تغییر دهد.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.