گزارش امنیت سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ به روایت پاندا

۱کمیته رکن چهارم – مقدمه

این گزارش که توسط شرکت امنیتی پاندا تولید شده است سعی می‌کند با تحلیل مهمترین رویدادهای امنیت فناوری اطلاعات در سراسر جهان در طول نیمه دوم سال ۲۰۱۵، وضعیت فعلی امنیت در جهان را مشخص نماید.

IRCRE201510205-1سه ماهه دوم ۲۰۱۵ به زبان ارقام

هم چنان رشد ایجاد بدافزارهای جدید در حال افزایش است در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ به طور میانگین ۲۳۰۰۰۰ نمونه جدید در هر روز و در مجموع ۲۱ میلیون تهدید جدید شناسایی شد.

رایج ترین بدافزارها، تروجان ها هستند که ۷۱٫۱۶ درصد از کل نمونه های کشف شده را در این دوره تشکیل می دهند. ویروس ها با یک فاصله قابل توجه در مکان دوم قرار دارند و ۱۰٫۸۳ درصد از کل نمونه ها را به خود اختصاص داده اند.

شکل زیر نشان دهنده انواع بدافزارهای جدید تولید شده در سه ماهه دوم ۲۰۱۵ است:IRCRE201510205-2افزایش قابل توجهی در دسته «سایر انواع بدافزار» مشاهده می شود و این دسته تقریباً ۱۵ درصد از کل بدافزارهای جدید را تشکیل می دهند. این موضوع احتمالاً به دلیل ظهور برنامه های ناخواسته (PUP ها) است که علی رغم اینکه مخرب نیستند، اما نرم افزار ناخواسته ای را بدون اطلاع رسانی به کاربر بر روی سیستم وی نصب می کنند.

در بررسی تعداد موارد آلودگی توسط هریک از دسته های بدافزارهای فوق، داده های جمع آوری شده نشان می دهند که تروجانها همچنان بیشترین موارد آلودگی را با ۷۶٫۲۵ درصد به خود اختصاص می دهند.

شکل زیر نشان دهنده آمار آلودگی توسط انواع بدافزار است:

نرخ سراسری آلودگی ۳۲٫۲۱ درصد بوده است.

بر اساس داده های جمع آوری شده از کشورهای مختلف، چین دوباره با نرخ آلودگی ۴۷٫۴۳ درصد در صدر فهرست قرار گرفته است و پس از آن پرو با ۴۳٫۱۱ درصد و ترکیه با ۴۱٫۹۷ درصد قرار گرفته اند.

در ادامه فهرست ۱۰ کشور با بیشترین نرخ آلودگی را مشاهده می کنید:IRCRE201510205-3روشن است که بالاترین موقعیت ها در این فهرست متعلق به کشورهای آسیایی و کشورهای آمریکای لاتین است.

سایر کشورها با نرخهای آلودگی بالاتر از میانگین جهانی عبارتند از لهستان (۳۸٫۴۸%)، برزیل (۳۸٫۲۱%)، اسلوانی (۳۸٫۰۵%)، کلمبیا (۳۷٫۸۶%)، اسپانیا (۳۶٫۳۷%)، کاستاریکا (۳۵٫۱۹%)، شیلی (۳۴٫۰۵%) و ایتالیا (۳۳٫۹۷%).

شکل زیر فهرست کشورهای با کمترین نرخ آلودگی را نمایش می دهد:IRCRE201510205-4کشورهای اروپایی نرخ آلودگی پایین تر از میانگین جهانی دارند.  سه کشور سوئد (۲۱٫۵۷%)، نروژ (۲۲٫۲۲%) و ژاپن (۲۳٫۵۷%) نیز کشورهایی هستند که نرخ آلودگی آن ها پایین تر از میانگین جهانی است. سایر کشورها که نرخ آلودگی پایین دارند و در جدول فوق قرار ندارند عبارتند از: دانمارک (۲۸٫۱۸%)، فنلاند (۲۸٫۹۵%)، پاناما (۲۹٫۵۷%)، کانادا (۲۹٫۹۵%)، اتریش (۳۰٫۵۳%)، ونزوئلا (۳۱٫۱۵%)، اروگوئه (۳۱٫۳۵%)، استرالیا (۳۱٫۵۴%)، ایالات متحده (۳۲٫۰۲%)، جمهوری چک (۳۲٫۴۶%)، مکزیک (۳۲٫۷۶%) و مجارستان (۳۳٫۰۱%).

منبع:PANDALABS REPORT Q2 2015

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.