تمایل کاربران به استفاده از آنتی ویروس های اورجینال

طی سال‌های اخیر با گسترش خطر حملات اینترنتی، هر روز شاهد انتشار اخبار گوناگونی در این رابطه بوده و به دنبال راهکاری برای کاهش احتمال مورد هدف قرار گرفتن این ویروس‌ها هستیم.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، به همین دلیل همیشه در خود نیاز به یک ابزار محافظ در مقابل این خطرات را حس می‌کنیم. چرا که در صورتی که حداقل یک آنتی ویروس مناسب روی سیستم‌های خود نصب کنیم، تا حدود زیادی می‌توانیم در برابر این حملات مقاوم شویم.

به همین دلیل بازار نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس با وجود امکان دانلود نسخه‌های رایگان از اینترنت و همچنین عرضه گسترده نسخه‌های قفل شکسته یا کرک شده آنتی ویروس یا بهتر بگوییم عدم رعایت قانون کپی‌رایت ،همیشه پرمخاطب و پررونق است.

 

به گفته فعالان بازار، اما طی یکسال اخیر با جدی‌تر شدن کاربری کامپیوتر و اینترنت و افزایش سطح آگاهی‌های کاربران، نگاه‌ها به این موضوع عوض شده است و اکثر کاربران کامپیوتر برای محافظت از اطلاعات خود به سراغ نمونه‌های اورجینال موجود در بازار می‌روند.

به ‌عبارتی بازار آنتی‌ویروس‌های اورجینال طی یکسال اخیر مسیری رو به رشد را طی کرده است که این اتفاق تا حدود زیادی مدیون ارائه خدمات پس از فروش مطلوبی است که از نصب تا به روزرسانی و… توسط شرکت‌های مطرح عرضه‌کننده به مشتریان ارائه شده است.

به گفته فعالان بازار، اهمیت نرم‌افزارهای آنتی ویروس به منظور محافظت از اطلاعات این روزها در حدی است که بسیاری از کاربران حتی حاضرند سیستم‌های عامل خود را از نمونه‌های غیراصل انتخاب کنند، اما وقتی به آنتی ویروس می‌رسند ترجیح می‌دهند نمونه انتخابی از بین نرم‌افزارهای اصل و اورجینال باشد!

یکی از فعالان بازار با تایید این مطلب که بازار آنتی ویروس به سوی حذف غیراورجینال‌ها خیز برداشته است به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد، با توجه به رشد سطح اطلاعات کاربران کامپیوتر و افزایش استفاده از کامپیوترهای شخصی و همچنین اهمیت یافتن حفظ اطلاعات شخصی کاربران روی دستگاه‌های شخصی، اکثرا کاربران کامپیوتر به سراغ نمونه‌های اورجینال رفته و با خرید نمونه‌های غیراورجینال اطلاعات خود را به خطر نمی‌اندازند.

یکی دیگر از فعالان بازار هم با تایید گفته‌های همکارش به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد، قیمت آنتی ویروس‌های اصل طی سال‌های اخیر بسیار کاهش یافته و همین انگیزه خوبی برای تمایل مردم به خرید آنها بوده است.

اما با این حال در بازار ما نمونه‌های قفل شکسته پشت ویترین نمایش داده می‌شوند و حتی به خریدار پیشنهاد می‌شوند.
به گفته یکی از فعالان بازار کامپیوتر، توجه به میزان امنیت کامپیوترهای شخصی نزد کاربران در حدی است که حتی در دوران رکود هم بازار آنتی‌ویروس گرم است.

به گفته این فعال بازار، با توجه به این موضوع و در ک نیاز کاربران کامپیوتر از سوی شرکت‌های عرضه‌کننده آنتی ویروس، این شرکت‌ها نه‌تنها به عرضه نسخه‌های جدید در نمونه‌های تک کاربره، دو کاربره و چند کاربره پرداخته‌اند، بلکه بسیاری از شرکت‌های مطرح عرضه‌کننده، موفق به اخذ نمایندگی رسمی از سوی شرکت‌های مادر و ارائه خدمات گسترده پس از فروش شده‌اند.

یکی از خدمات پس از فروشی که بسیار مورد توجه قرار گرفته، خدمات آموزشی تلفنی یا آنلاین است که به مشتریان بابت رفع مشکلات پس از خرید از نصب و به روز رسانی گرفته تا … ارائه می‌شود.

به گفته مسعودی، یکی دیگر از فعالان بازار، ارائه خدمات این چنینی در کنار افزایش سطح آگاهی کاربران رایانه موجب شده است تا بازار این کالا نسبت به قبل پررونق‌تر شود.

به گفته این فعال بازار، طی سال‌های اخیر بسیاری از ارگان‌های دولتی، نظامی و انتظامی و… به سمت نمونه‌های اورجینال کشیده شده‌اند و همچنین کاربران خانگی و شرکتی و… نیز با توجه به خطراتی که ویروس‌های مخرب برای سیستم و اطلاعات آنها ایجاد می‌کند به سمت استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی اورجینال رفته‌اند.

به گفته این فعال بازار، همچنین رشد تنوع در بازار آنتی ویروس طی سال‌های اخیر و همچنین عرضه نمونه‌های تک کاربره، دو کاربره و چند کاربره باعث شده است تا کاربران در رده‌های درآمدی گوناگون به خرید نمونه‌های اورجینال
روی آورند.

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر در بازار آنتی ویروس برندهای گوناگونی وجود دارند که هر کدام برای کسب سهم فروش بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

برندهایی نظیر کسپرسکی، نود ۳۲، بیت دیفندر و… که در این بین خدمات پس از فروشی که بابت آنتی ویروس‌های کسپرسکی ارائه می‌شود بیشتر و بهتر است.

بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی نیز در بین برندهای گوناگون عرضه‌کننده آنتی ویروس، برند
eset/nod ۳۲ با کسب ۵/۲۸ درصد از سهم محبوبیت بازار آنتی‌ویروس در رتبه نخست محبوب‌های بازار آنتی‌ویروس ایستاده است. kaspersky هم با کسب سهم محبوبیت ۷/۲۵ درصد در رتبه دوم محبوب‌های بازار آنتی‌ویروس ایستاده است.

پس از این برند نیز bit defender با کسب سهم محبوبیت ۹/۱۰ درصد ایستاده است. avira هم برندی است که در رتبه چهارم محبوب‌های بازار آنتی ویروس ایستاده است. سهم محبوبیت آنتی‌ویروس‌های این برند ۴/۱۰ درصد از کل بازار گزارش شده است.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.