ویندوز به صورت خودکار نرم‌افزارهای مخرب دل را پاک کرد

۱کمیته رکن چهارم – کارشناسان فناوری اوایل هفته جاری دو گواهینامه نرمافزاری را شناسایی کردند که به صورت پیشفرض در رایانه های دل نصب میشود و به هکرها امکان میدهد به راحتی کنترل دستگاه را در اختیار بگیرند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،به گزارش رایورز به نقل از زد.دی.نت، این مسئله در حالی شناسایی شده است که اوایل سال جاری میلادی گفته شد رایانههای شخصی لنوو نیز مشکل مشابه را شامل میشوند و کاربران را در مقابل آگهیافزار سوپرفیش بیپناه رها میکنند.

در حالی که دل اقدام مذکور را با هدف کسب درآمد بیشتر انجام داده بود، آسیبپذیری در گواهینامههای نرمافزاری دل با این هدف ارایه نشدهاند. با این وجود باید گفت که هر دو مشکل کاربران را به یک صورت آسیبپذیر میکنند.

کارشناسان با انجام بررسیهای بیشتر امروز متوجه شدند نرمافزار امنیتی ویندوز مدافع به صورت خودکار این گواهینامهها را شناسایی و آنها را حذف کرده است. این نرمافزار امنیتی فقط در نسخههای اخیر ویندوز اقدام مذکور را انجام میدهد.

لازم به ذکر است آن دسته از رایانههای شخصی دل که نرمافزار سیستم تشخیص را در اختیار داشته باشند، یک پیام هشدار دهنده از ویندوز مدافع دریافت میکنند که در آن گفته شده است گواهینامههای نرمافزاری مخرب به صورت خودکار پاک شدهاند.

صاحبان رایانههای شخصی دل برای آگاهی بیشتر در این زمینه میتوانند روی دکمه نمایش اطلاعات کلیک کنند تا جزییات کامل در مورد گواهینامههای نرمافزاری های Win32 / CompromisedCert.D برای آنها منتشر شود.

منبع:مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.