پیش‌بینی IBM از حملات DDoS در سال ۲۰۱۶

۱کمیته رکن چهارم – کارشناسان شرکت های آی بی ام با بررسی دو نوع جدید از حملات اختلال سرویس توزیع شده (DDoS) که سال گذشته رخ داد، پیش بینی کردند نوع جدیدی از این حملات در سال ۲۰۱۶ اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،نوع اول: اولین نوع از حملات اختلال سرویس توزیع شده در اگوست سال ۲۰۱۵ با سوءاستفاده از کاربران بیت تورنت (BitTorrent) اتفاق افتاد. این نوع جدید با نام حملات توزیع انعکاسی انکار سرویس (DRDoS) شناخته می شود. این حملات ۱۲۰ برابر قوی تر از حملات معمولی اختلال سرویس توزیع شده هستند.

نوع دوم: دومین نوع حملات اختلال سرویس توزیع شده با استفاده از سرقت و انتقال ترافیک یک وب گاه صورت می گیرد. با این روش دو حمله در سال ۲۰۱۵ انجام شد. در این حملات از فایل های جاوا اسکریپت مخرب و تصویرهایی که کدهای جاوا اسکریپت در آن جایگذاری شده بود، استفاده شد. شرکت آی بی ام اعلام کرد تعداد حملاتی که با استفاده از این روش انجام می شوند در سال ۲۰۱۶ افزایش خواهد یافت.

نوع سوم: شرکت آی بی ام با تحقیق روی دو نوع حمله گذشته، پیش بینی کرد، سومین نوع این حملات در سال ۲۰۱۶ رخ خواهد داد. این حمله ی جدید همگرایی زمانی حملات اختلال سرویس توزیع شده (Temporal Lensing DDoS) نام گرفته و تا این لحظه نمونه ای از این حملات ثبت نشده است. تنها شرط به وقوع پیوستن این نوع حمله، هماهنگی حمله کننده ها برای ارسال بسته های شبکه به مقصد است.

منبع:آی تی اس ان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.