آیا پلی‌استیشن۴ هک شده است؟

۱کمیته رکن چهارم – هکری با نام CTurt ادعا کرده که موفق شده است کنسول پلی‌استیشن۴ را جیلبریک کند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،بر اساس اخباری که از روز گذشته در خبرگزاری‌ها منتشر شده است، هکری با نام CTurt موفق شده حفره‌ای امنیتی در کنسول پلی‌استیشن۴ پیدا کند که به وسیله‌ی آن می‌توان به هسته‌ی مرکزی (Kernel) و قسمت‌های امنیتی کنسول راه پیدا کرد.

730575_350

این هکر ادعا می‌کند که به وسیله‌ی این حفره‌ی امنیتی موفق شده است به اطلاعات رم کنسول دسترسی کامل پیدا کند. البته هنوز اطلاعات زیادی درباره‌ی این هک منتشر نشده، اما این هکر ادعا می‌کند که مشخصا موفق شده به کدهای سیستم‌عامل و فایل‌هایی موجود روی هارد کنسول برسد.

CTurt در این‌باره گفته: “می‌توانید بگویید که کنسول پلی‌استیشن۴ به شکل رسمی جیلبریک شده است.”

در صورتی که ادعاهای این هکر صحت داشته باشند، جیلبریک جدید می‌تواند شروع مسیر هک کنسول پلی‌استیشن۴ در سال‌های آینده و احتمال اجرای بازی‌ها، بدون نیاز به دیسک اصلی و اوریجینال روی این کنسول باشد. بر اساس اطلاعات منتشر شده این حفره‌ی امنیتی در فرم‌ویر ۱.۷۶ کنسول بوده و با عرضه‌ی فرم‌ویر ۲.۰ برطرف شده است. لازم به‌ذکر است که درحال حاضر فرم‌ویر ۳.۱۱ برای پلی‌استیشن۴ عرضه شده است.

در حالی که جیلبریک کنسول پلی‌استیشن۴ خبر بسیار مهمی است، برای اینکه بتوان به بخش‌های امنیتی کنسول دسترسی داشت و برنامه‌های غیررسمی روی آن اجرا کرد، نیاز به طراحی «فرم‌ویرهای شخصی‌سازی شده» (Custom Firmware) خواهد بود.

730576_942
CTurt کنسول پلی‌استیشن۴ را جیلبریک کرد
‌‌‌‌‌‌‌‌
در اردیبهشت ماه امسال هم خبرهایی درباره‌ی دسترسی یک گروه هک برزیلی به قطعه‌ی NAND Flash کنسول پلی‌استیشن۴ منتشر شده بود.

در مقایسه با خبر هکرهای برزیلی، هک کنسول پلی‌استیشن۴ توسط CTurt از اهمیت بالاتری برخوردار است؛ چون اطلاعاتی منتشر شده که براساس آن ابزارهای مختلفی هم برای استفاده از این هک طراحی و تولید شده تا هکرهای مختلف بتوانند به محیط سیستم‌عامل پلی‌استیشن۴ دسترسی پیدا کنند.

باید منتظر ماند و دید که اقدام سونی درباره‌ی این موضوع چیست و این شرکت چه واکنشی نشان می‌دهد.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.