کشف روزانه ۶۰۰۰ کد مخرب برای اندروید

۱کمیته رکن چهارم – G DATA گزارش “موبایل ملویر” سومین سه ماهه ۲۰۱۵ خود را منتشر کرد. با این گزارش متوجه میشویم که پنجاه درصد کدهای جدید مخرب برای اندروید بوده و هر روزه ۶۴۰۰ کد مخرب برای این سیستم عامل موبایل نوشته میشود.

به گزارش کمیته رکن چهارم،همچنین در این گزارش مشکل امنیتی کاربران اندروید قید شده است. هشتاد درصد دستگاه های اندرویدی نسخه کمتر از پنج این سیستم موبایل را دارند. این نسخه های منسوخ که بیش از یکسال است که بروز نشده اند, اسیب پذیریهای بسیاری دارند.

انالیستهای G DATA در اخر سومین سه ماهه سال ۲۰۱۵ در مقایسه با تمام سال ۲۰۱۴ برنامه های مخرب بیشتری را برای اندروید یافته اند. در تمام سال ۲۰۱۴ تعداد برنامه های مخرب برای این سیستم عامل موبایل ۱۵۴۸۱۲۹ و در اخر سومین سه ماهه امسال ۱۵۷۵۶۴۴ برنامه مخرب کشف شده است. در فقط سومین سه ماهه امسال تعداد برنامه های مخرب ۵۷۴۷۰۶ بوده که در مقایسه با سال گذشته افزایشی ۵۰ درصدی داشته است.

در حالیکه نسخه ۶ اندروید از چند هفته قبل در دسترس است, این محققین به نسخه های گوناگون و قدیمیترین ان که نصب شده اند اشاره کرده اند. انالیز نسخه های اندروید گوشیهای هوشمند و تابلتهائی که یکی از محصولات G DATA روی انها نصب شده نشان میدهد که فقط بیست درصد انها نسخه پنج این سیستم عامل موبایل گوگل را دارند. هشتاد درصد باقیمانده نسخه های قدیمی از یک تا پنج سال (از KitKat تا Froyo) را دارند. هر سیستمی بدون بروز رسانی اسیب پذیر است.

ترفندستان, همچنین متخصصین G DATA در مورد ابزارهای بسیار هکینگ روی بازارهائی ثالث هشدار داده اند. این ابزارها که برای متخصصین امنیت هستند و قابلیتهای بسیار رخنه و انالیز ترافیک شبکه را دارند, ابزار خوبی برای هکرهای مجرم نیز میباشند. پلیس اروپا در ماه اکتبر عملیاتی بین المللی انجام داد که در پی مشاهده خریداران ابزار DroidJack صورت گرفتند. این ابزار به دست گرفتن کنترل سیستمهای اندروید از راه دور, مرتبا توسط هکرها استفاده میشود.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.