هشدار در مورد افزایش تهدیدات امنیتی کاربران اپل

۱کمیته رکن چهارم – گزارش جدید سیمانتک به این نکته اشاره دارد که تعداد تهدیدات جدید سیستم‌عامل کامپیوترهای اپل در سال گذشته ۱۵% افزایش داشته است و تعداد تهدیداتی که در مورد سیستم‌عامل گوشی اپل (IOS) کشف شده است بیش از دو برابر سال گذشته بوده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،بسیاری از کاربران اپل این گونه بیان می‌کنند که سیستم‌های‌عامل دستگاه‌های آن‌ها با توجه به طراحی پیچیده و همچنین امنیت اپل استور، از هرگونه تهدید و آسیب مصون می‌مانند.

این نظریه شبیه به یک افسانه است که به طور پیوسته و با گذشت زمان شکل گرفته است. گزارش جدید سیمانتک به این نکته اشاره دارد که تعداد تهدیدات جدید سیستم‌عامل کامپیوترهای اپل در سال گذشته ۱۵% افزایش داشته است و تعداد تهدیداتی که در مورد سیستم‌عامل گوشی اپل (IOS) کشف شده است بیش از دو برابر سال گذشته بوده است.

بدون استثنا، زمانی که یک پلت‌فرم و سیستم‌عامل بین افراد محبوب و پرطرفدار می‌شود، به همین نسبت مورد علاقه و هدف مجرمان سایبری قرار می‌گیرد تا بتوانند منفعت بیشتری کسب کنند و اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تا به امروز بیشترین مشکلات ناشی از جیلبرک کردن (فرآیند حذف محدودیت‌هایی که توسط کارخانه سازنده اعمال شده است) و دانلود برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها از منابع نامعتبر به غیر از اپل استور می‌باشد.

سیمانتک هشدار داده است که کاربران با طیف وسیع و فزاینده‌ای از تهدیدها مواجه‌اند، از مجرمان سایبری عادی تا باندهای سازمان یافته که در حال ایجاد و توسعه نرم‌افزارهای مخرب و سفارشی برای هدف قرار دادن دستگاه‌های اپل هستند.

گزارش سیمانتک اضافه می‌کند که تعداد تهدیدات اپل با رایانه‌هایی که سیتم‌عامل آن‌ها ویندوز بوده است و گوشی‌های تلفن همراه اندرویدی مقایسه شده است. با این وجود محبوبیت و استفاده از اپل در بین افراد رو به افزایش است و به تبع آن تهدیدات و آسیب‌های امنیتی آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

توصیه این شرکت امنیتی این است که در تمام دستگاه‌های اپل (در واقع در تمامی دستگاه‌های غیر اپل هم) از نرم‌افزارهای امنیتی معتبر استفاده کنید.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.