برترین آنتی ویروس های ۲۰۱۵ از نگاه AV-Comparatives + چند نکته

۱کمیته رکن چهارم – وب سایت AV-Comparatives که در زمینه انتشار تست و مقایسه آنتی ویروسها فعالیت دارد ، بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس را برای سال ۲۰۱۵ معرفی کرد .

به گزارش کمیته رکن چهارم،در گزارشی که به همین منظور توسط وب سایت AV-Comparatives منتشر شده در بیشتر بخشها مانند حفاظت ، خطای مثبت کاذب ، Performance ، قدرت پاکسازی بدافزارها و قدرت در تشخیص فایلهای مخرب ، بیشتر جوایز به آنتی ویروسهای کسپرسکی ( کاسپرسکی ) ، بیت دفندر ( بیت دیفندر ) ، آویرا و ایست ( نود۳۲ ) رسیده است .

ولی چند نکته مخصوصآ برای اندک کاربرانی که فکر میکنند انتخاب ضد ویروس براساس تستهای این وب سایت میتواند برای آنها مفید باشد .

۱- نامی از کمپانی های بزرگ و پیشرو آنتی ویروس در بین دریافت کنندگان جوایز دیده نمی شود .

۲- بجزء اینکه چندین شرکت آنتی ویروس در تستهای AV-C حضور ندارند ( مانند تراست پورت ، جی دیتا و ..) ، غیبت و عدم حضور کمپانی های بزرگ امنیتی مانند سایمنتک و وب روت بسیار مشهود است و این سوال را ایجاد میکند چرا شرکتهایی که بیشترین سابقه و فروش و سهم را در بازار آنتی ویروس دنیا دارند در این تستها حضور ندارند ؟!

۳- با اینکه مکافی ( اینتل سکیوریتی ) و ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) در تستها حضور دارند ولی نامی از آنها دیده نمی شود .

این ۲ شرکت نیز از جماه کمپانی های بزرگ و معتبر آنتی ویروس در دنیا هستند و سهم زیادی در بازار آنتی ویروس دارند .

۴- همانطور که میدانید در سال ۲۰۱۱ میلادی ، شرکت سیمنتک از حضور در تستهای وب سایت AV-C انصراف داد .

چرا از زمان خروج رسمی سیمنتک از سایت AV-C با اینحال این وب سایت دو مرتبه بدون اطلاع و اجازه شرکت سیمنتک ( Symantec ) از آنتی ویروسهای این شرکت بزرگ نام برده و به قول معروف از نام و لوگوی Symantec سوء استفاده کرده است ؟؟ لینک۱ لینک۲ لینک۳

۵- رنکینگ AV-Comparatives در Alexa نشان میدهد که این سایت مرجع بخش زیادی از کاربران نیست و صرفآ بخش کوچکی از کاربران معمولی و البته شبکه های رسانه ای چند شرکت آنتی ویروس بازدیدکننده و توصیه کننده این وب سایت هستند.

۶- آنتی ویروسهای وب روت در حالی در تستهای AV-C حضور ندارند که آنتی ویروسهای فوق سبک وب روت که از سال ۲۰۱۱ با نام تجاری Webroot Secure Anywhere عرضه شده اند ، سبکترین و کم حجمترین و سریعترین آنتی ویروسهای دنیا هستند .

۷- درج نتایج به ظاهر قابل قبول برای ترندمیکرو در تستهای Real World و درج خطای مثبت کاذب بسیار زیاد ، نشان دهنده این است که سایت AV-C به شدت نیاز به حضور کمپانی بزرگ Trend Micro دارد تا به تستهایش اعتبار ببخشد ، ولی با درج زیاد بودن خطای مثبت کاذب برای آنتی ویروسهای ترندمیکرو به شکلی سعی دارد هم از اعتبار ترندمیکرو استفاده کند ، هم جایگاه ترندمیکرو را تضعیف و از طرفی و به شرکتهای دیگر مانند کسپرسکی و بیت دفندر و … کمک کند .

۸- چرا اکثر رسانه های ایرانی اخبار و گزارشاتی که در آنها آنتی ویروسهای کمپانی های بزرگ و پیشرو امنیتی رتبه های بالایی کسب میکنند را منتشر نمیکنند ؟!

دیسنا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.