بلک بری شایعات هک شدن را رد کرد

۱کمیته رکن چهارم – این مرکز مدعی شد که از میان ۳۲۵ ای‌میل موجود در دستگاه بلک‌بری، تعداد ۲۷۵ ای‌میل را به‌صورت کامل رمزگشایی کرده و در اختیار گرفته است. این امر در حالی اتفاق می‌افتد که گفته می‌شد که بلک‌بری به‌هیچ‌عنوان درهای پشتی بر روی دستگاه‌های خود قرار نداده است و به همین دلیل نیز دسترسی به داده‌های کاربران این دستگاه‌ها غیرممکن است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،در این میان البته هنوز نحوه انجام این هک مشخص نیست و این سازمان نیز از افشای اطلاعات بیشتر خودداری می‌کند و تنها به این امر بسنده کرده است که اطلاعات مربوطه را به پلیس هلند تحویل داده است. در این میان شرکت بلک‌بری نیز ساکت ننشسته است و از خود دفاع کرده است.

مسئولان این شرکت ضمن تائید این امر که آن‌ها نیز این شایعات را شنیده‌اند، آ را از ریشه زیر سوال می‌برند و می‌گویند که به چند دلیل نباید به این شایعات توجهی داشت: نخست این‌که حتی اعلام نشده است که کدام مدل از بلک‌بری توسط این مرکز هک شده است و دوم این‌که این شرکت هیچ در پشتی‌ای بر روی دستگاه‌های خود نصب نمی‌کند و همین امر نیز موجب شده است تا هیچ دسترسی‌ای به اطلاعات کاربران وجود نداشته و هیچ اطلاعاتی از موارد شخصی کاربر، بدون اطلاع او بر روی تلفن همراه ذخیره نشود.

بسیاری از متخصصان معتقدند که این هک در حقیقت هک کردن دستگاه بلک‌بری نبوده است بلکه متخصصان مرکز جرم‌شناسی هلند، تراشه حافظه دستگاه را فارغ از تلفن همراه، هک کرده و اطلاعات را از تراشه بیرون کشیده‌اند. برای انجام این کار به سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای ویژه‌ای نیاز خواهد بود که مسلما دسترسی به آن‌ها برای هرکسی ممکن نیست.

بلک‌بری نیز بر روی این نکته تاکید دارد و می‌گوید که اگر این گزارش صحت داشته باشد، بازهم دستگاه بلک‌بری هک نشده است. مسئولان این شرکت در ادامه بیانیه خود اعلام می‌کنند که دستگاه‌های آن‌ها به‌اندازه همیشه امن است. به‌این‌ترتیب تنها زمان مشخص خواهد کرد که آیا واقعا تلفن همراه بلک‌بری هک شده یا این‌که این هک به‌صورت مستقیم بر روی تراشه‌ها اعمال شده و از تلفن همراه مستقل است.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.